Minulý rok Musk ukázal novou raketu Starship, která by se již dala nazvat vesmírnou lodí. SpaceX pro ni potřebuje minimálně 24 motorů Raptor a jejich výroba je pomalá. Ty využívají palivo založené na kerosinu s příměsí tekutého kyslíku. V rámci původně vedlejšího projektu proto SpaceX změnil konstrukci rakety, která by měla oběžné dráhy dosáhnout pomocí elektrických motorů. Továrny Gigafactory tímto přecházejí pod křídla SpaceX. „Můžeme vyrobit jeden obří, což by trvalo asi pět let, nebo zapojit stovky existujících elektrických motorů z našich zatím neprodaných automobilů Tesla Model 3“ řekl Elon, a dodal, že zákazníkům, kteří si koupí jeho auto bez motoru jej dodá do půl roku zdarma prostřednictvím softwarové aktualizace.
Pro úspěšný start je potřeba minimálně 72 motorů
Tesla Model 3 má dojezd zhruba 500 km a k dosažení oběžné dráhy (geostacionární) je potřeba urazit zhruba 36 tisíc kilometrů. To odpovídá 72 motorům z Tesly, ale kvůli gravitaci jich bude potřeba zapojit pár set. Celá raketa navíc bude velmi ekologická, neboť při návratu atmosférou se baterie motorů zase dobijí. Podle propočtů až na 130 %.
Start elektrické rakety je reálný již příští rok, neboť SpaceX pro snížení ceny použije na jeho konstrukci díly z odstaveného ruského raketoplánu Buran. Musk si navíc musí pospíšit, neboť nezahálejí ani U.S. Space Force. Trumpova nově vzniklá část armády by pak na Marsu místo stavby marsovské Gigafactory mohla raději hledat ropu.
Elon Musk s touto variantou počítal již dlouho dopředu. Proto také před dvěma lety vypustil raketu Falcon Heavy, která vynesla do vesmíru Teslu Roadster. Ta se k Marsu přiblíží letos 8. října, což lze sledovat na animaci dráhy. Musk připustil, že pravým účelem tohoto startu bylo držet si u Marsu parkovací místo.
zdroj: Cnews.cz