Možná ale také víte, že Microsoft tyto subsystémy v jedné z posledních verzí mobilního systému odstranil, což systému dalo potřebnou vzpruhu. To byl určitý náznak problémů. Různé zdroje pak dnes tvrdí, že vývoj potřebných nástrojů Microsoftu nešel podle plánu. A co víc, projekt Astoria může být dokonce úplně u ledu. Microsoft to zatím nepotvrdil veřejně ani interně, ale o projektu zkrátka firma nemluví, a to ani skrze soukromé kanály s vývojáři a dalšími lidmi, kteří podepsali dohodu a mlčenlivosti.
Práce mohou být obnoveny a projektu se můžeme čekat někdy v budoucnu, ve výsledku se ale jedná o nepříjemné selhání, protože firma byla koncem dubna velice pozitivní, když nastínila svou strategii, jak naplnit Windows Store. Zklamání tak možná není dostatečně silný výraz. Windows Central podle rozhovorů se svými zdroji připouští několik možných scénářů. Patří k nim ekonomické důvody, protože zatímco projekt Islandwood zaměstnal pět lidí, na Astorii pracovalo až kolem 80 lidí.
To nenaznačuje vysokou efektivitu, a pokud byly výsledky rozporuplné, nelze se divit, že Microsoft nad svým nenarozeným dítkem zlomil hůl. Je dobré podotknout, že zatímco přenášení aplikací z iOS znamená aplikace překompilovat a provést mírné úpravy, v případě aplikací z Androidu se vývojáři nemuseli tolik namáhat, šlo o regulérní běžnou emulaci. S tou mohla nastat řada technických problémů.
Podle všeho ani samotným vývojům nevadí, že se Astoria zdá být mrtvá. Mimochodem, zřejmě kvůli zmíněným subsystémům Windows 10 Mobile během několika týdnů zdegradovala na nepoužitelnou úroveň. Mohl i to být okamžik, kdy si Microsoft uvědomil, že tudy cesta nevede?
Zdroj: Windows Central | Re/code