Těší mě, že se snaží vytvořit použitelného herního klienta (sám jsem jeho uživatelem, protože Subnautica), ale ty termíny mají teda brutálně nadsazené. To dělají 3 lidi? Funkce "Search by Genre and Tag" je tak práce na týden pro jednoho i s testováním. Achievementy až za půl roku? To je s křížkem po funuse.
No ja Vám neviem ale ten spyware mi do PC nesmie. https://metacouncil.com/threads/epic-game-store-spyware-tracking-and-you.766/
Byl s tim Tim Sweeney (majitelem) rozhovor a podle toho co rikal, tak on dost dobre rozumi multiplayerovym hram, tudiz ac je Epic Store nebo-li Eprd na prd, tak verim, ze casem funkce dotahnou a ze muze pres multiplayerovky uspet. Mozna ale je otazka, jestli budou mit zajem si tam nechat lezt konkurenci v podobe battleroyal her. Tady vidim jasnej stret zajmu, kterej Valve vyresilo bohuzel tim, ze vyjma karticek o nicem prestali hry vyvijet. Epic je ale v diametralne odlisne pozici a uvidime, kam se to pohne.
Nicmene je naprosto zrejme, ze ten clovek vubec nerozumi singleplayeru a navic ho povazuje za mrtvolu. Z toho pro me jasne vyplynul zaver, ze Eprd budu nadale bojkotovat a hry, ktere tam budou vychazet proste hrat nebudu. Jelikoz jsem hrac ciste singleplayerovy, tak absolutne nemam zajem podporovat ty, kteri vidi budoucnost herniho byznysu v multiplayeru a singlovky jim pripadaji jako nejaka spina, ktera je brzdi v rozletu.
Za joudu roku teda uz ted muzu jednoznacne oznacit firmu 4A Games, ktera svou hru prodala lidem, kteri ji nerozumi a nechteji ji podporovat, jsou to opravdovy blbecci.
Přesně nemít tam Subnauticu zdarma tak o tom obchodu ani neuvažuji ale i tak jsem na ně dost naštvaný co udělaly s Metrem Exodus roční exkluzivita byl to slušný podraz na Steam škoda že jsem si toho všiml až pozdě jinak bych si tu hru na Steamu před objednal ale co i tak mám spoustu her co musím dohrát tak to hold rok vydržím :)
Nevím, kolik platil EPIC autorům Subnauticy za rozdanou kopii hry, ale osobně jsem je podpořil jejím nákupem na Steamu (v akci za 15Euro, takže k autorům by mělo jít asi 10Euro) a nelitoval jsem toho. V prostředí Linuxu jsem v ní díky (Steam/Proton) během měsíce nahrál přes 30 hodin, což je můj nadprůměr/hru.
No, pokud je titul na Steamu a na GOGu, tak davam prednost GOGu. Treba KCD mam GOG verzi. Ale krome toho, ze jsem dal vydelat konkurenci a pomohl trhu, tak mi GOG prinasi vyhodu bezDRM bezproblemove verze hry a moznost stazeni ISO, teda hra mi vzdycky bude fungovat i bez netu.
Tak si predstavuju konkurenci Steamu, konkurence, kteranabidne neco jinak, neco lepe, nejakou super fycuru, kterou Steam nema a to presne GOG dela. Pritom majitel GOGu i sve hry dava na vsechny mozne platformy a dava hracum vybrat. Teda s vyjimkou jednoho jedinneho doplnkoveho kartickoveho titulu.
GOG postavil svuj byznys na pozitivni konkurenci, budme v necem lepsi. Eprd naopak na negativni konkurenci, jako klient je horsi a tak si plati exkluzivni tituly.
Jednani Eprdu konkurenci neprispiva, naopak konkurenci nici, pokud to teda delas kvuli konkurenci, nevim jak te nazvat, kdyz te nechci urazit, zamysli se nad tim prosim.
Samozřejmě, jak jinak si myslíš, že ty exkluzivity fungují? Jinak by na to ty studia vůbec nepřistoupila, nejsou to hlupáci. Je jasné, že prodejnost té hry je s absencí na Steamu nižší. Znalec udělá odhad, kolik by se prodalo kdyby to bylo na Steamu a Epic jim to finančně dorovná, plus přidá tučný bonus.
Nabídka exluzivity určitě neplatí pro každého vydavatele/titul, tzn. že ti neoslovení se o to více přimknou ke Steamu (notabene se tam mohou dočkat větších tržeb, které Steam-only hráči neutratí za EPIC-only tituly).
Velká část příjmu EPICu nejspíš bude pocházet z omezeného počtu vlastních titulů, nikde není řečeno že svůj úspěch budou schopni dlouhodobě zopakovat. Zdroj financí pro pobídky se může snižovat. Zjednodušeně bych to subjektivně hodnotil tak, že jim úspěch z nápadu (okopírovaného?) mírně stoupl do hlavy.
Presne tak, jak pise PetebLazar. Epic ted prachy ma, takze asi neni problem davat pobidky, ale presto neverim, ze ti co k nemu na exkluzivitu pujdou, neprodelaji za predpokladu, ze to bude opravdu dobry titul, ktery by se na Steamu prodaval jak housky na krame. Protoze proste Epic nema kde brat nove hrace, zadni uz nejsou, musi brat ty soucasne z jinych platforem a teda predevsim odebrat hrace Steamu, jenze jich pretahne jen malou cast, zvlast s tim co nabizi.
Vy jste hoši oba takoví Captains Obvious. :D Proč vypisujete věci, které jsou naprosto samozřejmé? Že to Epic dotuje ze zisků Fortnite je stejně tak jasné, jako to, že musí naučit k nim chodit lidi ze Steamu.
Redmarxi Redmarxi, ty si asi myslíš, že tvůrci her jako Metro jsou úplně hloupí a dobrovolně přichází exkluzivitou o peníze... škoda, že jim člověče neděláš manažera. :D
Taky se zamysli.. Steam tu roky omrdává vývojáře do zadku tím, že jim bere 30%, najednou je tu konečně pořádná konkurence, která chce jen 12% a ve stejný měsíc Steam oznámí snižování provize pro velké studia. Jasný důkaz toho, že konkurenční prostředí funguje. Ty na to koukáš jen pohledem uživatele, ale nedochází ti, že těch 18% rozdílu může být pro malé studio zásadní rozdíl mezi tím jestli přežije nebo ne.
Ano, souhlas, že Epic na to jde exkluzivitama agresivně, píchl do včelího hnízda a proto ho bude nemalá skupina lidí hejtovat, místo toho aby se zamyslela nad jeho přínosem pro trh, to je pochopitelné. GOG je sice super, ale šli na to pomalu a nepodařilo se jim penetrovat trh dostatečně rychle. I po x letech na trhu, na GOGu nakupuje jen pár procent zákazníků. Teď má GOG problémy, nejsou ziskoví, propouští zaměstnance, ruší služby, které byly výhodné pro zákazníky jako byl Fair Price program (vyrovnání ceny na různých trzích). DRM mě osobně nijak neomezuje a je mi jedno, u GOGu si cením spíš toho, že makají na tom, aby starší hry běžely bez problémů na nových systémech.
Jenze tech 30% je vcelku normalni sazba. Roky tady existuje krome Steamu take GOG, Origin a UPlay. Proc myslis, ze vydavatele her nesli s exkluzivitama tam? Protoze si vsichni brali podobne penize. Eprd nenabizi vyvojarum zatim zadne sluzby, tak konkuruje cenou. Opravdu si myslis, ze ty procenta, ktera nasadili, zustanou, pokud obsadi stabilni cast trhu?
Existuje ale jeste i druhy pohled na vec pohled zakaznika: Ja jako zakaznik nehodlam mit tisic launcheru na hrani her, nemusi me zajimat problemy vyvojaru s jednotlivyma platformama, takze jsem si rekl, ze 3 launchery je maximum, co je pro me unosne. Vyhrali u me Steam, GOG a UPlay. EA ma se svyma hrama exkluzivne na Originu smulu, Microsoft ma s hrama na jejich Store smulu a ted se k tomu pridal i Eprd. Pry ale Microsoft zacina situaci chapat a hry od jejich studii pujdou i na Steam, z cehoz je videt, ze i mezi vydavatelama her jsou rozdily, nekteri maji pod cepici vic a nekteri min. :-)
Origin a Uplay jsou něco naprosto jiného než Steam/Epic/GOG. Origin a Uplay jsou shopy vydavatelů, který si udělali pro sebe, právě z toho důvodu, že už je nebavilo platit Steamu těch 30%. Jde pouze o prodej vlastních titulů, jiné vydavatele tam nepouští. A klidně bych se vsadil, že až se povědomí hráčů o těchdle platformách rozšíří ještě víc, přestanou EA i Ubi dávat svoje tituly na Steam úplně. Celé je to jen o matematice, až jim jednou vyjde, že vyfakováním Steamu sice přijdou o nějakou část celkových prodejů, ale získají 30% navíc prodejem u sebe bez provize, tak do toho půjdou.
Proč by procenta Epicu nezůstaly? 12% je pořád královská provize. 30% byla monopolní krádež, Vždyť samo Valve se chlubilo, že je nejvýdělečnější firmou v USA v poměru na 1 zaměstnance.
Asi nakonec netusis o cem mluvis. :-/
Na UPlay i na Originu jsou tituly cizich vydavatelu, na Originu je jich pomerne hodne. Vubec nemas predstavu kolik, pak dalsi diskuze nedava smysl. Minimalne Origin je plnohodnotnou konkurenci pro Steam. Stejne tak treba Microsoft Store je take otevreny cizim vydavatelum.
Treba u knih byva provize distributora podobna. A pokud mluvime o procentech, tak kolik myslis, ze si od vyvojare bere vydavatel? Steam ma tu vyhodu, ze si tam vyvojar muze vydat hru sam bez prostrednika. A presto to rada vyvojaru neudela. Asi si vyvojari mysli, ze se jim tech 30% vydavateli, nekdy jeste vice, vyplati, kdyz se hra dostane k vice lidem.
No vidíš, na tom je krásně vidět jak pěkně konkurenční prostředí funguje. Každopádně na Origin nebo Ubi si malé indie studio hru jen tak dát nemůže jak na Steamu, jde pouze o vybrané spolupracující publishery, takže o nějakém plnohodnotném srovnání se Steamem nemůže být zatím řeč.
Další tvá demagogie.. když pominu jak velké množství malých indie vývojářů si hru vydává samo, tzn na Epicu by ušetřili oproti Steamu 18% na provizi, což lehce může rozhodnout o tom, jestli přežijí nebo ne, tak i publisher, pokud ho mají, může ušetřené peníze, které nesežral Steam, využít jiným způsobem, např. na marketing hry.