Společnost Epic Games měla na Game Developers Conference 2018 výživnou přednášku o schopnostech Unreal Enginu. Tu provázely ukázky, co všechno lze dnes renderovat v reálném čase. Aktuálně to stačí na jednotlivé scény, v budoucnu takto budou vypadat celé hry.
Dech nám vyrazila hlavně virtuální postava jménem Siren. Ručně vymodelovanou slečnu rozpohyboval Unreal Engine spolu s technikou od 3Lateral a Cubic Motionu. Ty vyvíjejí zařízení pro snímání pohybu a mimiky v reálném čase, které se pak převádějí na digitální postavy. Siren oživila a namluvila čínská herečka Bingjie Jiang.
Při pozorném sledování je vidět, že pohyby rtů ještě nejsou úplně dokonale synchronizované s tím, co herečka říká. Na druhou stranu, postsynchrony řady českých filmů jsou na tom hůře. Demo také ilustruje, že se animátoři více soustředili na obličej, od hlavy dolů postava stále vypadá uměle (všimněte si hlavě rukou).
Lidé z Epic Games připravili také ukázku s ikonou motion a performance capturingu, Andym Serkisem. Herec, který oživil Gluma, King Konga, Caesera v nové trilogii o Planetě opic nebo naposledy Snoka v osmé epizodě Star Wars, odrecitoval kus z Macbetha. Ukázka níže je Serkisova digitálně rozpohybovaná hlava, kterou animátoři mohou libovolně upravovat a měnit pohyb mimických svalů.
Nasnímaná data mohou přenést i na jinou postavu, třeba mimozemšťana.
Ve skutečnosti je Serkis starší a „opelichanější“. :-)
V Unreal Enginu běží i demo Star Wars se stormtroopery a Phasmou. Epic Games v tomto případě ukazuje v reálném čase renderovanou scénu pomocí ray tracingu za využití rozhraní Microsoft DXR a technologie Nvidia RTX běžící na grafice Volta. Zde asi nepoznáte, že nejde o skutečné herce v kostýmech.