Názor k článku Éra 8K v televizorech začíná letos. Poprvé se prodalo více 4K než Full HD od Gildor - Technologicky je skvělé, že vývoj se zde nezastavuje....

  • 12. 3. 2018 11:39

    Gildor

    Technologicky je skvělé, že vývoj se zde nezastavuje. Ovšem, jak už tu bylo poznamenáno, u nás je to s obsahem natolik špatné, že málokterý běžný uživatel vůbec využije 4K rozlišení. Nedávno jsem u příbuzných slyšel stížnosti na jejich novou 65" 4K televizi, že má škaderý obraz. No, aby neměla, když jsem zjistil, že tam nepouští vyšší rozlišení než 720p a ještě o tom ani nevěděli.
    Takže v našich podmínkách (bez vidiny rychlého zlepšování), člověk musí mít Netflix se zařízením, které to 4K vůbec přehraje, příp. minoritní věci jako 4K obsah na youtube, nebo předražené Blu-ray, jinak i 4K televize je v praxi dost zbytečná (teď nepočítám hry, hraní na TV není v ČR až tak masová záležitost, jak jinde).

    Z tohoto pohledu pak 8K televize budou opravdu jen na okrasu. V té Jižní Korei, kde asi je 4K obsah už hodně rozšířený, to je jiné. Přesto třeba filmy v 8K taky ještě hned nebudou.

    A hraní na 8K, to už je úplně mimo. Konzole sice umí hodně "našidit", přesto ani tam v blízké době nevěřím, že 8K hraní nabídnou.
    K tomu "šizení" jenom - kvalita her ve 4K na konzolích je žalostná. V praxi mi přijde jako mnohem vizuálně lepší třeba 1080p/100fps+/ultra na střílečky, nebo 1440p/60fps/ultra na ostatní, na PC, než kvalita aktuálních 4K konzolových her s 30pfs a mnohem horšíma texturama.

    Nechápu, proč radši nevydají pro Xbox One X verze her v 1080p, ale se stejnou kvalitou jako 1080p/ultra na PC a třeba i těma 60fps. Místo toho se, bez potřebného HW výkonu, honí za 4K rozlišením, jako by to byl "svatý grál" (asi, protože se to dobře prodává), ale to základní - vlastní kvalita textur, plynulost hry = herní zážitek - to je pořád špatné.

    Takže shrnuto, podtrženo, v televizní odvětví to rozlišení totálně předbíhá dobu, resp. související technologie.