Volně přelože: „Diferenciace je pozitivní, fragmentace je negativní. Diferenciace znamená, že máte možnost volby. A výrobci díky tomu mohou sami vyvíjet a inovovat tak, aby vás přesvědčili, že jsou lepší než ostatní,“ řekl Schmidt. „Fragmentace naopak znamená, že máte aplikaci, která běží na jednom zařízení a druhém ne,“ dodal.
Jenže to je přesně jeden z důvodů, proč je Android ve skutečnosti fragmentovaný. Ne na všech zařízeních běží všechny aplikace. Navíc ne všude je stejný Market.
Fragmentace v praxi
Fragmentovaný je i způsob distribuce nových verzí Androidu. Výrobci na staré modely zapomínají, updaty odkládají apod. To už není možnost volby, protože volit můžete jen ze samých špatných možností. Buď koupíte nový telefon/tablet, nebo budete čekat, až (nebo jestli) se výrobce osmělí s aktualizací. Tento postup platí pro Samsung, HTC, LG, Sony i další firmy.
Schmidt dále zmiňuje, že pro Google není problém, že různí výrobci používají rozdílná grafická rozhraní (Samsunt TouchWiz, HTC Sense…). Opět to lidem dává svobodu volby. Pro uživatele je prý podstatné, aby mohli své oblíbené aplikace spouštět na čemkoliv.
Nezapomněl se opřít do konkurence. Na adresu Applu řekl, že si vede dost dobře, ale problémem je schvalovací kontrola v App Storu, Android Market je mnohem otevřenější. Ale věří, že vzhledem k velikosti trhu je místo pro obě filozofie. A v diskuzi také Apple pokáral za snahy o zastavení prodeje Galaxy Tabů od Samsungu v Německu a jiných zemích.
Zdroj: PCMag