Ze stejných důvodů vyšetřovala Google také Americká obchodní komise. Ta ale dospěla k verdiktu, že Google dominantního postavení nezneužívá. Přesto Google FTC slíbil, že některé věci napraví. Přestane využívat cizích dat a do AdWords přidá export kampaní.
Na evropské půdě měl Google ústupků ještě více. Komise je vůči monopolům citlivější, i proto už rozdala rekordní pokuty Microsoftu nebo Intelu. Google se tak loni zavázal, že ve vyhledávači umístí odkazy na konkurenční služby na prominentní místo, že provozovatelé služeb budou moci systémem opt-out ochránit svá data před indexem Googlu. Zároveň chce firma povolit, aby provozovatelé webů mohli mít vedle reklam od Googlu na stránkách také reklamy jiných společností. A přenositelnost kampaní chce zavést i na starý kontinent.
Komisi to ale nestačilo. Zřejmě pod nátlakem lobbistické skupiny ICOMP (členem je i Microsoft) soudí, že ústupky jsou malé. Tento týden to potvrdil také místopředseda Evropské komise a komisař pro konkurenceschopnost Joaquín Almunia. Konkurence Googlu a další silné společnosti říkají, že navrhovaná opatření nestačí. Almuniu už roky táhnoucí se vyšetřování také nebaví, k čemuž podotýká, že Google musí reagovat rychle v následujících týdnech, nikoliv letech. Na nápravu už má poslední šanci.
Zdroj: Yahoo News