Roi Carthy, který Shine vede, řekl v rozhovoru pro Business Insider, že očekává prudký nárůst uživatelů, kteří budou chtít reklamu na mobilním webu i v aplikacích blokovat. Sám už prý jedná s hlavními operátory, kteří mají desítky milionů klientů, a v příštích měsících očekává, že novou službu operátoři definitivně oznámí a spustí.
První z operátorů si prý jako rukojmí vezme Google. Americká společnost žije především z reklamy a poskytovatelé připojení by chtěli podíl za to, že reklamu vůbec mohou zprostředkovat. Dalším možným důvodem je úleva pro koncové spoje. Když se reklamy osekají už na straně operátora, k uživatelům poputuje méně dat. Výjimkou prý ale budou reklamy na sociálních sítích. Tam ostatně inzerují i operátoři, takže by byli sami proti sobě.
Zatím není jasné, jak by výsledný systém mohl vypadat. Zmíněný operátor sám neví, jestli možnost blokování nechat na uživatelích (opt-in), nebo jej zavést automaticky do celé sítě (opt-out).
Otázkou také zůstává, co by na takový zásah řekla Evropská komise, jejímž cílem je zachování síťové neutrality. Blokování vybraných reklam neutrální rozhodně není. Už předloni se francouzský poskytovatel Free rozhodl do modemů svých uživatelů poslat firmware blokující reklamy Googlu. Z nařízení tamní vlády ale musel od plánu ustoupit a „adblock“ zase zrušil.
Zdroj: Venture Beat, Business Insider, Financial Times