Asia Pacific Gateway, zdroj: submarinecablemap.com
Rychlý optický kabel bude přes 10 000 kilometrů dlouhý a měl by být dokončen v polovině roku 2014. V tuto chvíli nevíme, jaké budou jednotlivé podíly ani kolik bude vybudování stát. Zatajeny jsou i úmysly Facebooku, byť je jasné, že bude chtít posílit vliv v tomto regionu. Západ už dobyl, teď chce bodovat na opačné straně světa.
Podle SocialBakers je v Asii 229 milionů uživatelů Facebooku z celkových 868 milionů. (Reálně jich Facebook přiznává více.) Jedná se o druhý nejsilnější region po Evropě (234 mil.), avšak penetrace Facebooku je zde slabá, jen necelých 6 % obyvatel Asie má profil na Zuckerbergových stránkách.
V zemích, které budou s APG spojeny přímo, je jen asi 70 milionů uživatelů, ale lze očekávat, že spojení bude mít i nepřímý vliv na další oblasti jihovýchodní a jižní Asie, především v Indonésii a Filipínách. Jen v těchto dvou zemích je přes 72 milionů uživatelů.
Musíme připomenout, že investičně se v podmořských kabelech podílí i Google. Před dvěma lety dal 300 milionů dolarů na vybudování sítě Unity, která spojuje USA s Japonskem na vzdálenost necelých 10 000 km.