Miliardové zisky
Aby Facebook mohl podstoupit registraci, musel o sobě zveřejnit některé dosud neznámé informace. Společnost měla v loňském roce příjmy ve výši 3,7 miliardy dolarů, z toho přibližně jedna miliarda dolarů tvořila čistý zisk. Zakladatel sítě Mark Zuckerberg vlastní 28,4 % společnosti, už se ale neuvádí, kolik vlastních akcií bude prodávat a jaký bude jeho podíl ve Facebooku po vstupu na burzu.
Nad kontrolou společnosti má ale výrazně větší vliv než kdokoliv jiný, při rozhodování má až 57 % hlasů. Facebook během loňského roku utratil 68 milionů dolarů na různých akvizicích.
Nejvíce příjmů Facebooku během loňského roku tvořila reklama, na které vydělal 3,154 miliardy dolarů. Tržby z ostatních zdrojů se loni zvýšily z 10 % na 17 %. Dvanáct procent pocházelo od Zyngy, která na Facebooku stojí za velkým množstvím her (Mafia Wars, CityVille…).
Čtěte také: IT špičky berou jen dolar ročně, přesto jsou miliardáři
Mark Zuckerberg bude od příštího roku stejně jako Steva Jobs nebo Sergej Brin a Larry Page z Googlu brát jako plat symbolický jeden dolar ročně. Přitom minulý rok pobíral základní plat 483 000 dolarů a k tomu bonusy. Necelých 31 milionů dolarů si loni ve Facebooku vydělala provozní ředitelka Sheryl Sandbergová, ta do Facebooku přešla z Googlu. Šéf vývojářů Mike Schroepfer (k Facebooku přešel z Mozilly) loni na platech získal 24,7 milionu dolarů a finanční ředitel David Ebersman si vydělal 18,7 milionu dolarů. Tito zaměstnanci dostali většinu svých platů v akciích.
850 milionů uživatelů
Facebook denně registruje průměrně 2,5 miliardy „lajků“ a komentářů, každý den je na síť nahráno 250 milionů nových fotek. Facebook měl během prosince 845 milionů aktivních uživatelů, z toho se 425 milionů uživatelů připojuje prostřednictvím mobilního telefonu. Polovina z těchto uživatelů se na síť připojuje denně. Pro porovnání, v září během konference F8 Facebook oznámil 800 milionů aktivních uživatelů za měsíc, 350 milionů lidí měsíčně používalo Facebook v mobilu. Mezi uživateli je celkem 100 miliard spojení.
Počet aktivních uživatelů se tak od prosince 2010 zvýšil o 39 %. Facebook nejvýrazněji rostl v Brazílii (meziročně o 268 %) a v Indii (meziročně o 132 %). Je ale nutné podotknout, že v těchto zemích byla mnohem populárnější sociální síť Orkut od Googlu. Kromě toho k začátku letošního roku na Facebooku existovalo více než 37 milionů stránek, které se líbily aspoň deseti lidem, nebo přes 7 milionů aplikací a stránek, které jsou s Facebookem provázány.
Čtěte také: Kdo vlastní Facebook a z koho udělal miliardáře
Do budoucna se dá očekávat, že se růst uživatelské základny zpomalí. Zatím neprozkoumaným trhem je pro Facebook Čína, kde je půl miliardy dalších potenciálních uživatelů. Zatím to ale nevypadá tak, že by se Facebook v blízké době dohodl na podmínkách fungování s čínskou vládou.