Osobně si myslím, že min. polovina uživatelů to naprosto neřeší. Pokud je defaul nastavení něco zakázané, tak to prostě tak nechají a neřeší. Pokud by to bylo povolené, tak to opět neřeší a nevypíná.
Asi by to bylo fér to v základu povolit a po prvním spuštění jen upozornit, že tady je ta možnost zákazu. Takový kompromis.
Pokud by to v defaultu bylo povolené, tak se ty aplikace budou ptát na svolení a uživatel se bude zajímat co že to po něm apka chce. Nastavení je v základu vypnuté a aplikace se tak ani nemůže zeptat na povolení.
Navíc je to jen bubák ze strany Facebooku. Pořád mají možnost nabízet personalizované reklamy na základě toho co člověk dělá na FB, toto jim odstřihne jen data odjinud.
Ale ono to bylo v zakladu povolene, jenze Apple na sve platforme prikazal Facebooku, ze jestli chce mit svou aplikaci v AppStoru, musi to v zakladu zakazat a cekat na uzivatelovo povoleni, coz zjevne uzivatele neudelali.
Jinak viz. komplik, Facebook ma porad dost moznosti, jak uzivateli personifikovat reklamy. Akorat jim Apple odstrihl data odjinud a Facebook toho chce vyuzit, aby "kvuli Applu" aplikaci zpoplatnil. Nicmene jejich boj, treba to applisti budou tolerovat, netusim. Horsi pro Facebook bude, az jim neco podobneho provede Google.
Je opravdu velký rozdíl, když Apple sbírá anonymní statistiky (například využívání jednotlivých aplikací, co v nich dělá člověk nejčastěji atp...) aby daný SW vylepšil, oproti Googlu, Facebooku a jiným, kteří sbírají mnohdy dost citlivé informace které přiřazují ke konkrétní osobě (takže si staví velmi pěkný rejstřík o tom na jaké weby chodíš až po to kde se v reálu pohybuješ) jen za účelem využívání informací pro cílení reklamy nebo případnému prodeji ostatním firmám (ať už analytickým nebo dalším poskytovatelům reklam).
:-) Promiňte ale to jsou jenom Vaše fabulace protože k tomuhle se nikdo rozumný nepřizná. To jakým způsobem tyto společnosti pracují s Vašimi daty nemáte možnost zjistit. To jenom to poznáte když udělají nějakou činnost která souvisí s jejich businessem (nabídka reklamy, upozornění na končící kredit, upozornění na novou verzi programu, ...)