Instagram se teď nachází na třetím místě s 64 %. Tumblr a Instagram pak mají nejmladší publikum, 70 % základny tvoří uživatelé mezi 16 až 34 roky. Naproti tomu Facebook nepřekvapivě používají v průměru starší lidé. Čtvrtinu jeho základny tvoří lidé od 45 let a výš. Modrá sociální síť má vůbec problém zaujmout mladší jedince.
Je tu s námi nějaký pátek a v tuto chvíli jej 50 % uživatelů v USA a ve Velké Británii používá méně frekventovaně než dřív. V případě teenagerů pak toto číslo poskočilo na 64 %. Rovných 50 % teenagerů říká, že je Facebook prostě nudí. Tato síť platí za jedinou, která v tomto roce zaznamenala pokles v aktivním používání ve skupině uživatelů ve věku od 16 do 24 let.
Sice spadla jen o půl procenta, ale trend je jasný a Facebook se musí ohánět, aby byl zase „cool až na půdu.“ Potvrzuje to také snížení některých aktivit – od roku 2013 chatujeme nebo sdílíme fotky o 20 % méně. Z platformy se stává spíše pasivní přijímač servírující obsah. Výjimku by mohl tvořit chat v Messengeru, který roste. Facebooku navíc patří WhatsApp.
Zvláštní je, že podle reportu už Messenger překonal WhatsApp, co se chatování týče. Jeden má 27%, druhý 25% podíl. Global Web Index dále potvrzuje, že růst přichází hlavně z mobilních platforem používaných mladými lidmi, byť celkově svůj počítač při interakci stále používá šest z deseti uživatelů. Místo nejrychleji rostoucí mobilní aplikace zaujal Snapchat. GWI odhalil zajímavá čísla, zájemci nechť určitě nahlédnou do hlášení.
via TechCrunch