Zaprvé: Vtip roku je uvádět takovýto článek v kategorii zprávy. Je to naprosto subjektivní komentář, který navíc zavání silnou frustrací a zaujatostí, takže s objektivní novinařinou to nemá nic společného a označení "zpráva" není hoden.
Zadruhé: Facebook je komerční služba jako každá jiná. Nikdo člověka nenutí jí používat, je to otázkou svobodné vůle, takže používat v kontextu Facebooku slovo totalita je plivnutím do tváře všech, kteří kdy trpěli nebo trpí skutečnou totalitou.
Za služby poskytované "bezplatně" platí uživatel zobrazením reklamy, která je tím výnosnější, čím přesněji je zacílená. A pro přesnost zacílení toho o mě poskytovatel musí vědět co nejvíce. Dělá to Facebook, dělá to Google, dělají to všichni se stejným business modelem. Facebook nepoužívám, ale používám služby Googlu, který se chová stejně a jsem s tím naprosto srozuměn a spokojen. Nevím, jak Facebook, ale Google je v tomto naprosto důvěryhodný a transparentní, protože ve svých podmínkách naprosto přesně a konkrétně popisuje, co s mými daty dělá a proč.
Moje rada tedy zní, pokud jste natolik frustrován Facebookem, nepoužívejte ho. Bude vám líp.