Facebook se po vzoru Twitteru nebo Google+ naučí pracovat s #hashtagy

15. 3. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Jednou z nejznámějších funkcí sociálních sítí je tzv. hashtag. Jde o speciální zkratku v textu, která vede na ostatní příspěvky podobného zaměření. Hashtag se zapisuje křížkem a tématem. V poslední době na sítích například letěl hashtag #pope kvůli zvolení nového papeže. Po kliknutí na odkaz se přesměrujete do vyhledávače, kde najdete příspěvky, jenž #pope rovněž obsahují. Tím se dají snadno filtrovat příbuzné diskuze.

Facebook se prý naučí pracovat s hashtagy

Princip hashtagu pochází už z dobu IRC, ale nejvíce jej proslavili až mikrobloggeři na Twitteru. Dnes už hashtagy používá i Google+, Pinterest, Tumblr, Instagram, YouTube a další sítě. Prakticky chybí jen ta největší a nejdůležitější – Facebook. Což by se však mělo podle deníku Wall Street Journal brzy změnit.

 

Tajné zdroje potvrdily, že na této funkce Facebook skutečně pracuje a naučí se pomocí hashtagů filtrovat libovolná témata. Určitě to má souvislost s nasazováním nového vyhledávače Graph Search. Pomocí něho tak bude možné hledat nejen v předvyplněných polích v profilu, ale také v příspěvcích. Například si najdete „svobodné ženy pod 30 let, které bydlí ve vašem městě, baví je lyžování a píšou o #android“.

Zdroj: Wall Street Journal