„Facebook vždy souvisel s osobními vztahy. Tím, že se soustředíme na sblížení lidí, ať už to bude s rodinou nebo přáteli, pomůžeme zajistit, že čas na Facebooku bude strávený dobře,“ říká Mark Zuckerberg, zakladatel a šéf největší sociální sítě.
V praxi to znamená, že se v příštích měsících opět zvýší priorita osobních profilů na úkor stránek. Firma chce podněcovat diskuzi a interakci a věří, že příspěvky kamarádů a rodiny vyvolají reakci spíš než obsah médií nebo populárních značek.
Zuckerberg na rovinu říká, že pasivní čtení článků nebo sledování videa, přestože může jít o zábavný nebo informativní obsah, není příliš dobré. Čas strávený s přáteli (byť online) zažene pocit samoty, dlouhodobě prospívá štěstí a zdraví.
I tak ale bude Facebook výrazně filtrovat, co uživatelé uvidí. Příspěvky přátel posune nahoru v případě, že si bude myslet, že takový obsah spíš vyvolá reakci. Zároveń však schová příspěvky, které byly psány tak, aby tu reakci vyvolaly (aneb jak Facebook zatočí s clickbaitem).
TIP: Informační válka konečně vyvolala bitvu s falešnými zprávami
Provozovatele stránek tedy mohou očekávat další pokles fanouškovské aktivity. A vaši přátelé by si měli ideálně najmout SEO experta, aby zajistili, že jejich příspěvky na Facebooku uvidíte. Různou váhu navíc budou mít různé typy obsahu (text, odkazy, fotky, galerie, videa, živá videa).