Právě FTC kritizovala Facebook za změny v nastavení profilů, které proběhly před dvěma roky, kdy většina vložených informací byla automatiky označena za veřejné. Sám Mark Zuckerberg na svém blogu konstatoval, že v minulosti došlo ve Facebooku k chybným rozhodnutím, ale chybami se člověk učí.
Podle této dohody Facebook nemůže provést žádné změny v nastavení soukromí účtu bez předchozího souhlasu uživatele, navíc se budou provádět pravidelné audity toho, jak se s osobními údaji ve Facebooku skutečně zachází. Už teď je ale vidět, že změny provedené během posledního půl roku nastavení soukromí výrazně zjednodušily – hlavně jde o lepší využití Seznamů, které byly dřív prakticky skryté a o možnost jednodušeji nastavit, komu se nové příspěvky na Zdi zobrazí – změny je možné provádět i zpětně u starších příspěvků.
Facebook se podle všeho chystá v druhém čtvrtletí příštího roku vstoupit na burzu, dohoda s FTC dává smysl i proto, že jakékoliv spory s federálními úřady o ochraně osobních údajů by mohly zhoršit pozici Facebooku před vydáním akcií.