Facebook už má všechno, nebo to tak aspoň mně připadá. Spoustě lidí nahradil fotogalerie, e‑maily, nástroje pro okamžitou komunikaci, platformy pro hry ve Flashi, služby pro prodej zboží, nástroje pro spolupráci týmů atd. Jde stále dál a další funkce, kterou se sociální síť bude moct chlubit, je vybírání finančních prostředků pro ty, kdo je potřebují, tedy tzv. fundraising. Typicky hovoříme o charitách. Takové možnosti už Facebook nabízel, ale jen pro organizace. Nově budou moct o příspěvky žádat také jednotlivci. Znáte někoho, kdo je nouzi? Facebook vám v takových případech umožní vybrat peníze na jeho či její podporu. Nepřekvapí ovšem, že funkce bude nejdříve dostupná pouze v USA (komukoli nad 18 let). Neznamená to ale, že to jsou jediné podmínky pro zahájení kampaně. Vybírání finančních prostředků bude omezené na tyto a podobné účely:
- vzdělávání (doučování, školní pomůcky apod.),
- zdravotní problémy (operace, léčby apod.),
- domácí mazlíčky (zákroky u veterináře či veterinářky, léčebné procedury apod.),
- dopady katastrof (přírodní, ale i jiné katastrofy),
- osobní pohotovosti (vyhořelý domov, autonehoda apod.),
- ztráty blízkých osob (pohřeb, náklady na bydlení apod.).
Facebook si ale nechá zaplatit jednak jednorázový poplatek ve výši 0.3 dolaru a pak 6,9 % z vybrané částky. Dle jeho slov ovšem není cílem na těchto akcích vydělávat, chce zajistit dlouhodobě udržitelnou a stabilní platformu. Zmíněné poplatky pokryjí podvody, ale také služby zpracování plateb atd. Než proces zahájíte, budete dále muset projít schvalovacím procesem, jenž by neměl trvat déle než 24 hodin.