Hlavní navigace

Facebook válcuje české komunitní weby, Google+ pro něj zatím není hrozbou

24. 1. 2012

Sdílet

Zdroj: Redakce

Facebook je jedničkou mezi českými komunitními weby a sociálními sítěmi. Zatímco dříve Češi využívali zejména zejména lokálních služeb, jako jsou například Lidé nebo Spolužáci, v posledních letech sledujeme, že podíl všech českých komunitních webů klesá na úkor Facebooku.

Oproti loňskému roku si z českých služeb polepšilo jen ČSFD, počet uživatelů mimo jiné rostl i síti LinkedIn a novince Google+. Trend v posledních několika letech je takový, že typickým představitelům českých sociálních sítích ubývá uživatelská základna, ta se ve velkém přesouvá na Facebook, stále populárnější je i YouTube.

Právě tyto dvě sítě týdně navštíví aspoň jednou týdně více než dvě třetiny uživatelů internetu u nás. Facebook je nejzajímavější sociální sítí pro 40 % českých uživatelů, na druhém místě je YouTube s podílem 25 % a loni spuštěný Google+ si nejvíce oblíbilo 8 % uživatelů. Ostatním českým komunitním webům každým rokem ubývají uživatelé, výjimkou je snad jen ČSFD, jehož oblíbenost stále roste. Twitter i přes podporu médií není pro Čechy zajímavým.

MediaResearch

Podle tohoto průzkumu MediaResearch, kterého se zúčastnilo 1298 respondentů, mají účet na některé ze sociálních sítí tři lidé ze čtyř, přičemž nejmladší generace patří mezi nejaktivnější uživatele. Nejvíce registrovaných účtů je na Facebooku, YouTube, Spolužácích a Lidech, účet na Google+ má 13 % dotázaných. Ačkoliv je Google+ svými uživateli hodnocen kladně, více než 50 % respondentů průzkumu nemá v plánu si v blízké době na této síti účet vytvořit.

MMF24

MediaResearch

Zdroj: MediaResearch