Internetem kolují spekulace, že to Facebook stejně dělá. Stačí se o něčem bavit s přáteli a krátce na to vám sociální síť začne zobrazovat reklamu přesně na produkty, o kterých byla řeč. Nelze se jim divit, podobné „úniky“ a „chyby stážistů a stážistek“ tu byly i od jiných velkých firem.
Facebook však nyní chce vylepšit své rozpoznávání hlasu a kvůli tomu potřebuje velké množství dat = velké množství nahrávek svých uživatelů, jak mluví. Spouští proto program s názvem Pronunciations. Pokud se jej zúčastníte, budete vyzváni, abyste do mikrofonu řekli frázi „Hey Portal“ a jméno některého ze svých přátel.
Mimochodem Portal je videokonferenční zařízení pro komunikaci s přáteli přes Messenger, aniž byste museli sedět u počítače či mobilu. Krabička od Facebooku s displejem, mikrofonem a kamerou, pro paranoiky ideální.
Tip: Kdo poslouchá vaši komunikaci s digitálními asistenty?
Facebook za za využívání vašeho hlasu i zaplatí. Účastník dostane body, které bude moci vyměnit za peníze. Vychází to na jeden dolar za jednu sadu nahrávek (fráze Hey Portal s až deseti jmény přátel). Výběr bude možný až po dosažení 1000 bodů v jeho aplikaci ViewPoints, za což dostanete 5 dolarů. Pokud se chcete zúčastnit (nestojí to za to), musíte být ze Spojených států, mít více než 18 let a alespoň 75 přátel.
Facebook tvrdí, že data nebudou spojená s vaším účtem. Jinými slovy, že si v databázi neponechá spojení vašeho účtu a vašeho hlasu.