Facebook vás zahltí videem. S konkurencí pro YouTube to myslí vážně

15. 10. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Facebook to s videem myslí vážně. Letos nabídl celebritám nástroj, jak vysílat živé streamy. K tomu přidal podporu pro sférické videa, protože jeho Oculus vyvíjí brýle pro virtuální realitu. Od loňska videa v News Feedu spouští automaticky, ale jejich počet dokáže regulovat. Pokud videa sledujete málo, zobrazí jich méně.

" frameborder="0" height="360" width="640">

Ale v jeho zájmu je pochopitelně zobrazit videa více. Do videí může vložit dražší reklamu a ta přinese vyšší příjmy. A tak Facebook spouští další experimenty. Na iOS už celosvětově protlačil související videa. Jakmile vám dojede přehrávač, můžete si vybrat s dalších klipů na podobné téma. Tuto novinku začne brzy zkoušet i na webu, na Android se dostane v následujících měsících.

 

K tomu pracuje na multitaskingovém PIP režimu. Přehrávané video bude možné zmenšit do rohu, zatímco si budete moci dále prohlížet ostatní příspěvky. To nejspíš souvisí s údajně chystanou hudební službou. V malém okénku poběží muzika, zatímco vy můžete lajkovat fotky roztomilých koťatek.

Chystá se funkce „přehrát později“. Podobně jako YouTube nabídne možnost sestavit si seznam videí na potom. Až bude víc času nebo dostupné lepší připojení. Poslední novinkou bude speciální sekce s videem, kde uvidíte jen… videoobsah.

Zdroj: Facebook