Tip: Facebook dokazuje, že je z hlediska reklamy důležitější než televize
První kolo testů, jak uživatele zapojit do aktivity v souvislosti s videy, bylo odstartováno v září. Aktivita se zdvihla o 10 %. V čem je háček? Video se začne přehrávat automaticky. Ale s vypnutým zvukem, ten si případně zapnete sami, podobně jako můžete ručně přejít do celoobrazovkového režimu. Otázkou zůstává, která videa se budou pouštět automaticky. Správně jste uhodli, že k nim budou patřit také reklamní spoty.
V tomto týdnu malé procento uživatelů narazí na první propagační videa. Pozor, přehrávání se nebude pouštět jen na desktopu, ale také na mobilu. Znovu platí, že při přehrávání bude zvuk vypnut. Pokud se vám spot nelíbí, musíte skrolovat dál, jiná pomoc neexistuje. Po skončení se objeví odkazy na další obsah od stejného zadavatele reklamy.
Abychom nemohli křičet, že nám Facebook na mobilu neoprávněně vyčerpává FUP, budou spoty stahovány jen na Wi-Fi. Mohou ale být stahovány předem, uchovávány v mezipaměti a spuštěny v pravý čas. Marketéři údajně za den propagace utratí 1–2,4 milionu dolarů. Podívejte se na ukázku automatického přehrávání na tomto videu.
Zdroj: Facebook Newsroom via Neowin