Oživeno dne 27. 6. 2018
Facebook v lednu zakázal propagaci spojenou s kryptoměnami ve svých reklamních systémech. A pár dalších typů reklam spojených s finančními službami. Od té doby Facebook uvažoval, jak některé reklamy postižené zákazem do svého systému zase vpustit zpátky (a vydělat si tak nějaké peníze).
Celé dřívější omezení samozřejmě zrušit nechce, od 26. června však znovu povoluje reklamy propagující kryptoměny a související obsah, ale jen od důvěryhodných, resp. předem schválených zadavatelů reklam. Nadále platí, že úplně zakázány jsou binární opce a primární nabídky mincí.
Původní článek ze dne 31. 1. 2018
Facebook zpřísnil pravidla pro reklamy. Zaměřil si na ty orientované na finance. Do svých pravidel přidal oddíl č. 29, jenž říká, že reklamy nesmí propagovat finanční produkty a služby, které jsou často asociovány se zavádějícími až klamavými praktikami. Konkrétně se jedná např. o binární opce, primární nabídky mincí a kryptoměny.
Reaguje tak zjevně na aktuálně žhavé téma. Kryptoměny vznikají jako houby po dešti, největší z nich je vysoce volatilní a začaly vyvěrat negativní zprávy o cenové manipulaci v bitcoinovém ekosystému. K cenovým manipulacím dochází také v případě jiných kryptoměn. Konkrétně na nestabilitu Bitcoinu již nedávno reagoval Steam tak, že přestal tento typ měny podporovat v platbách. Dochází i k hackování a krádežím kryptoměn.
Facebook svou reakcí efektivně zablokoval všechny reklamy spojené s kryptoměnami, byť se samozřejmě zákaz může potenciálně dotknout i různých jiných reklam, které budou vyhodnoceny jako podvodné a budou v nich figurovat obyčejné měny. Rozdíl je ovšem v tom, že kryptoměny byly zakázány plošně. Zákaz se dotýká Facebooku, Instagramu i služby Audience Network.
Bude pracovat na tom, ale lépe rozpoznal podvody. Když usoudí, že uzrál čas, pravidla zmírní.