AdDuplex: přes 90 % zařízení s Windows 10 pohání Fall Creators Update

29. 3. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce

Po zhruba měsíci reklamní firma AdDuplex opět zaktualizovala svou statistku, jež rozkrývá, jaké je aspoň přibližné rozložení jednotlivých vydání Windows 10. Čerstvý report odhaluje, že Fall Creators Update se vyškrábal nad hranici 90 %. Drtivá většina zařízení s Desítkami je tak dnes poháněna nejnovějším vydáním tohoto operačního systému. V únoru šlo o 85 % počítačů.

Během dubna by ovšem Microsoft měl uvolnit k široké distribuci nástupce s názvem Spring Creators Update. Již v dubnu bychom měli vidět, že začíná krást podíl používanosti svému předchůdci. Kdybychom přikročili k relativnímu srovnání, během března opět dále výrazně ztratila dvě předcházející vydání Desítek.

V řeči absolutních hodnot se ovšem jedná o malé sestupy – tyto verze již měly malé podíly. Loňský Creators Update přišel o zhruba polovinu instalací, což znamená, že z 8,1 % sestoupil na 4,3 %. Vlastně to teď má mnohem blíž k Anniversary Updatu, jenž z 5,1 % sestoupil na 3,6 %. AdDuplex upozorňuje, že jeho data zachycují více spotřebitelský a méně firemní sektor.

Podíly jednotlivých verzí Windows 10 aktuální ke dni 26. března 2018 Podíly jednotlivých verzí Windows 10 aktuální ke dni 26. března 2018

Proto reálně používá více počítačů starší verze Desítek, než je uvedeno v diskutovaném reportu. Je to logické, že se aplikace s reklamním systémem AdDuplexu spíše dostanou do rukou spotřebitelů a spotřebitelek. Přesto je zřejmé, že nasazování Fall Creators Updatu proběhlo rychleji než v případě Creators Updatu. A jak velký rozdíl může být mezi realitou a tím, jak svět vidí AdDuplex?

Vývoj podílů jednotlivých verzí Windows 10 aktuální ke dni 26. března 2018 Vývoj podílů jednotlivých verzí Windows 10 aktuální ke dni 26. března 2018

Realita je méně růžová

Na akci Windows Developer Day Microsoft nedávno odhalil, že přes 60 % ze všech zařízení s Desítkami již přešlo na poslední vydání, tj. na Fall Creators Update. Což je nemalý rozdíl proti 90 % uváděným ve statistice od AdDuplexu. Jsou tak data reklamní společnosti data bezcenná? Nikoli, stále lze jimi hodnotit primárně spotřebitelský segment. Ten nás na Cnews zajímá víc.

ICTS24

Že jsou firmy v tempu upgradování pomalejší než domácí uživatelky a uživatelé, nejspíš nikdo nepochyboval. Sám Microsoft nám nabízel náznaky. Například prodloužil dobu podpory posledních vydání Desítek na dva roky, aby organizace měly čas přecházet.