Názory k článku Flickr nyní nabízí 1 TB místa pro vaše fotografie bez omezení jejich velikosti!

  • 7. 2. 2013 12:44

    kacenkacenka (neregistrovaný)

    dnes už je všechno emulace, všude jsou nějaká rozhraní, nějaké ovladače a operační systémy a nakonec to stejně skončí u virtualizace ;)

  • 7. 2. 2013 13:46

    noemus (neregistrovaný)

    Wine ovšem není ermulátor, ale spíše jiná implementace Windows API, já jsem například jednu hru kvůli své přítelkyni musel zprovoznit pod Wine, protože ve WinXP a vyšších již nebylo možné ji rozchodit, což mi bylo řečeno i supportem dané hry. Pod Wine to ovšem rozchodit šlo a jelikož linux jsem již nainstalovaný měl tak jsem paradoxně rozchodil windows hru spíše pod linuxem než pod windows.


    Kdyby se do vývoje wine pořádně investovalo a chytil by se toho někdo kdo by na vývoj došlápl a finančně jej podpořil, tak by to mohla být jistá cesta, ale vyplatilo by se to jedině pokud by se zároveň začal hromadně instalovat linux - např na plánovaném SteamBoxu, ale zatím jsem skeptický


    Pokud bych s drobným zpožděním a bez velkého konfigurování obstojně rozchodil jakoukoliv novou hru, tak bych windows zcela opustil.

  • 7. 2. 2013 18:03

    Solitary (neregistrovaný)

    Carmack asi zacal pit nebo co, ale tohle je hrozna kravina a jde o naprosto kratkozrake tvrzeni. Pouze by se tim umocnila moc Windows na desktopu, kde uz tak ma naprostou nadvladu. Vsude jinde Linux uspel a v podstate rozdrtil konkurenci... servery, superpocitace, mobilni zarizeni, embedded zarizeni. Desktop je jedine problematicke misto, jelikoz jde o stary a neflexibilni trh (cilovka jsou bezni uzivatele a stareho kozla nenaucis...) a Microsoft se velmi snazi si udrzet pozici a tim, ze se mu posveti vysostne programovani her se tomu jen pomuze. Delat hry multiplatformne neni zas takovy problem, Carmack mel predevsim problem v tom, ze je nemel (a neumel?) jak Linuxovymu trhu prodat (vsak se staci podivat jak popularni je open sourceovany id tech 3 engine, zajem o ty hry tam je). Verim, ze Steam zde muze znacne pomoc, spousta zapomenutych Linuxovych portu her se totiz vynorila. Clovek mnohdy ani netusil, ze existuji a nebo kde by je vubec shanel. V kamenem obchode urcite ne, na Steamu do te doby taky ne. Mozna tak stranky vyrobce, ale to clovek musel vedet (jit naslepo obchazet 100 webu vyvojarskych studii je blbost) a hlavne tam tu informaci vubec nekde najit.

  • 10. 2. 2013 12:57

    fortune.rayzor (neregistrovaný)

    Říkat o nějakém tvrzení, že je krátkozraké, to je dvousečná zbraň. Linux zdaleka nedominuje ve všech zmíněných kategoriích. V oblasti serverů je to dokonce 5% ve prospěch systémů od Microsoftu. I když přeskočím fakt, že "linux-based" není to samé co linux, tak na telefonech se zdaleka nedá mluvit dominanci, jako je tomu v případě Microsoftu na desktopech. Pokud mluvíme o opravdovém linuxu na telefonech (např. Firefox OS) tak asi není potřeba ty desetinky procent zmiňovat. Superpočítače jsou opravdu v dominanci linuxu, o tom není pochyb, ale to běžné smrtelníky ani nemůže zajímat :) . U embedded zařízení si bohužel o konkrétních číslech nejsem jistý, ale vzhledem k tomu, kolik různých embedded řešení existuje s Atomem a Windows pochybuju, že to bude nějak markantně v rukou linuxu. Z osobních znalostí pro mě mluví 3x Windows ku 1x linux.


    Já vlastně ani nevím, proč se z hraní na linuxu dělá taková osvěta, když to velké společnosti nikdy nezkousnou. Pokud je tam nějaká šance, tak jsem s Carmackem za jedno v tom, že se na to musí jít co nejrychlejší, nejjednodušší a hlavně nejlevnější cestou. Porty pak stejně dělá externí firma a výsledek pak může vypadat tak, že hra na linuxu bude nehratelná jako některé konzolové porty. A o Steamu se ví, že jen přilévá olej do ohně, protože on by z toho měl akorát větší zisky, protože by ztratil konkurenci (Origin, GFWL).