Carmack asi zacal pit nebo co, ale tohle je hrozna kravina a jde o naprosto kratkozrake tvrzeni. Pouze by se tim umocnila moc Windows na desktopu, kde uz tak ma naprostou nadvladu. Vsude jinde Linux uspel a v podstate rozdrtil konkurenci... servery, superpocitace, mobilni zarizeni, embedded zarizeni. Desktop je jedine problematicke misto, jelikoz jde o stary a neflexibilni trh (cilovka jsou bezni uzivatele a stareho kozla nenaucis...) a Microsoft se velmi snazi si udrzet pozici a tim, ze se mu posveti vysostne programovani her se tomu jen pomuze. Delat hry multiplatformne neni zas takovy problem, Carmack mel predevsim problem v tom, ze je nemel (a neumel?) jak Linuxovymu trhu prodat (vsak se staci podivat jak popularni je open sourceovany id tech 3 engine, zajem o ty hry tam je). Verim, ze Steam zde muze znacne pomoc, spousta zapomenutych Linuxovych portu her se totiz vynorila. Clovek mnohdy ani netusil, ze existuji a nebo kde by je vubec shanel. V kamenem obchode urcite ne, na Steamu do te doby taky ne. Mozna tak stranky vyrobce, ale to clovek musel vedet (jit naslepo obchazet 100 webu vyvojarskych studii je blbost) a hlavne tam tu informaci vubec nekde najit.