„Rajče jsme s kamarádem v roce 2005 zakládali, abychom běžným lidem ulehčili publikování fotek na internetu. Kouzlo jeho úspěchu bylo ve virálním šíření. Kdo k nám nahrál fotky, poslal odkaz dál,“ říká jeden ze zakladatelů a současný produktový manažer Miroslav Buček k 11. výročí spuštění Rajčete.
Rajče podle provozovatelů navíc pořád roste, i když má v zahraničí a především velkých sociálních sítích ohromnou konkurenci. Oněch milion uživatelů nahrálo už přes 800 milionů fotek, každý měsíc přibyde v průměru 12 milionů snímků a 127 000 alb.
Nejpopulárnější značky foťáků | Čím se nejvíce fotí
Zajímavé je, že Rajče má spíš konzervativní uživatele. Dvě třetiny snímků pochází z kompaktů nebo zrcadlovek, mobilem bylo vyfoceno jen 19 % z nich. Značkám dominuje Nikon s Canonem. Na konkurenčním Flickru předběhl slavné Japonce Apple a Samsung. Mezi nejpoužívanějšími přístroji jsou pak jen iPhony a Galaxy Sx.
Zdroj: TZ Rajče