Nejprve soutěžní část herního festivalu: Na hlavním pódiu s plným hledištěm fanoušků se hrály zápasy ve hře Counter-Strike 2. Milion korun za vítězství si odnesli hráči Dynamo Eclot. Druhý skončil Team Unity a loňský mistr Sampi byl letos třetí.
„Hráči ukázali, že úroveň českého Counter-Strike je na velmi vysoké úrovni a neustále stoupá. Chtěl bych poděkovat divákům, kteří v Brně opět skandovali jména svých favoritů a povzbuzovali je i za zvuků bubnů, čímž vytvořili perfektní atmosféru. Být na MČR je i pro nás organizátory zážitek a já jsem rád, že jsme s fanoušky mohli být opět u toho,“ komentuje Lukáš Pleskot.
V mobilních hrách se pod záštitou Samsungu hrály dva tituly. V Brawl Stars dominoval tým Sampi a ve druhé hře Teamfight Tactics pak vyhrál hráč s přezdívkou NLV Tien. Samostatné menší fotbalové pódium u Hyundaie pak hostilo zápasy ve hře FC 25 (bývalá FIFA). Zde vyhrál Dominik „Seron“ Čermák.
Hrát hry, běhat za youtubery a chillovat
Koho nebavilo dívat se, jak hrají ostatní, šel si sám zahrát na stánek některého z partnerů. Těch tu bylo téměř padesát a nabízely hraní na počítačích, konzolích, ale i hry mimo virtuální svět.
Česká spořitelna přivezla hvězdnou bránu a herní koutek s počítači Alienware a velkým lákadlem: nainstalovanou hrou Kingdom Come: Deliverance II. Vodafone nabízel posezení v červených polštářích a hraní na konzolích. U Samsungu byla opět povedená atrakce ve formě laserových překážek.
Hyundai jakožto hlavní partner fotbalového turnaje tu měl gauče a Playstationy s FC 25. Herní konzoli pak u něj šlo také vyhrát. Fotbal zde ke hraní na svých obřích televizorech nabízelo také TCL. Výborná zábava byla u fotbalové stěny Puma, kde jste ve dvojici museli zasáhnout tu správnou obrazovku.
Velký stánek zabíral také český výrobce počítačových sestav HAL3000, na jehož počítačích se hlavní část mistrovství odehrávala. Jako periferie se u něj blýskly klávesnice a myši Endorfy.
Typicky počítačové značky ovšem pomalu nechávají prostor a nahrazují je jiné, u nichž byste jakékoliv spojení s hrami nebo počítači nečekali. Vedle AOC, MSI, Aorusu, Canonu či DXRacer se tu tak prezentovalo Penny, KFC, Pringles či Garnier. A řekl bych, že letos to alespoň na pohled bylo skoro půl na půl.
Některé patří jen mezi partnery akce a chtějí zaujmout novou generaci, jiné třeba přímo sponzorují esportový klub. Procter & Gamble zde měl hned tři stanoviště, kde se značkou Gillette sponzoruje klub Enterprise (v Counter-Strike 2 skončili letos pátí), u Braunu vás zadarmo profesionálně ostříhali s jejich nejnovějšími strojky a u Head & Shoulders jste mohli vyhrát šampon, když se trefíte prázdnými šampony na cíl (a opět si něco zahrát na počítačích Alienware). Zkrátka taková kompletní péče o porost hlavy počítačového hráče.
Byly zde stanoviště Ibalginu (tedy Sanofi) zaměřené na zdraví, kde vám na přístroji Tanita MC-980 (mašinka za půl milionu) udělali analýzu složení těla (jestli dost pijete, poměr svalů v jednotlivých končetinách či bazální metabolismus). Vypočítali také váš metabolický věk.
Penny kousek vedle prodávalo párek v rohlíku za deset korun. Pro unavené rodiče zde byl i barista, který se hodil zejména ve chvílích, kdy děti běhaly za svými oblíbenými youtubery (MenT, Destro…).
Kooperativa nabízela společně s Hyundaiem virtuální realitu v kokpitu auta, kde ukazovala, jak to vypadá, když někoho srazíte. Pro pamětníky – nešlo o simulaci hry Carmageddon.
Prakticky všechny nepočítačové firmy na svých stáncích měly počítače Alienware. Tyhle značky nemají běžně skladem herní mašiny, takže je pro ně centrálně zajišťovala Playzona.