Stručně připomeňme, oč se jedná. Frame pacing nebo frame metering je technika, která vyrovnává dobu mezi zobrazením snímků při použití dvou a více GPU v režimu AFR (zmenšuje tedy problém nazývaný jako microstuttering). Jako první zavedla toto řešení Nvidia, AMD uvedlo frame pacing až letos v srpnu. Stávající řešení ale nefunguje na dvou a více monitorech (Eyefinity) nebo na displejích s rozlišením 4K, které se kvůli technickým omezením datových sběrnic a řídící elektroniky tváří jako dvě samostatné obrazovky.
Přišly nové Radeony R9 290(X), listopad přišel a odešel a ovladač „frame pacing fáze 2“ stále není k mání. Ostatně, AMD muselo krátce po vydání Radeonů s jádrem Hawaii přednostně hasit jiné problémy – jmenovitě řízení ventilátoru, jehož původní implementace (společně s nastavováním taktů podle teploty) způsobovala výkonnostní rozdíly mezi na první pohled totožnými kartami. Tento měsíc by také měla být vypuštěna aktualizace Battlefieldu 4 umožňující použít rozhraní Mantle.
AMD sdělilo serveru Anandtech, že na svůj slib uživatelům CrossFire nezapomnělo a že ovladač „fáze 2“ zpřístupní v lednu. Anandtech spekuluje, že to bude spíše v druhé půli měsíce, neboť na veletrhu CES má být vydáno APU Kaveri a prioritou vývojářského týmu bude zajistit jeho hladký start. Čtenáři jsou ale k AMD vesměs shovívaví. „Vždyť jasně, jsou to asi jenom tři roky, co je CrossFire mimo umělých benchmarků znatelně horší než SLI. Co jsou dva měsíce čekání navíc?,“ píše diskutér s přezdívkou DarkStryke.
Zdroj: Anandtech