V komentářích občas vidíte zlostné příspěvky lidí, kteří si připadají být oklamáni. Vydavatelé nezřídka cílí na děti s hrami s dokupovatelným obsahem. Kauzy s tisíci utracenými dolary jistě také znáte. Právě s tím se rozhodla zatočit Evropská unie, která vydala rozhodnutí, podle kterého „freemium“ nesmí být zaměňováno s bezplatným obsahem.
V obchodě s aplikacemi proto od mnoha kousků zmizí označení „zdarma“. Aspoň v obchodech Applu a Googlu. Druhý jmenovaný plánuje vše pozměnit během září. Google mluví specificky o hrách, nikoli o jiných aplikacích. EU zatím musela vyjádřit zklamání z toho, že Apple zatím nereaguje. Ten se ve vyjádření pro Engadget odkazuje mj. na rodičovskou ochranu.
A co na to všechno Microsoft? Když si to spočítáte, vyjde vás kupování jednotlivých funkcí často dráž, než kdybyste si koupili ekvivalentní aplikaci za plnou cenu jednorázově. Kdyby model freemium nefungoval, tak by se k němu vývojáři ostatně nepřikláněli.