Hlavní navigace

Názor k článku Byl objeven trik, jak na grafikách Nvidia GeForce rozchodit FreeSync od Maudit - Jisteze bez uvazovani. Nevim jestli je PC Perspective...

  • 30. 8. 2018 14:16

    Maudit (neregistrovaný)

    Jisteze bez uvazovani. Nevim jestli je PC Perspective fandovsky web te ci one znacky a je mi to jedno. Srabacke podsouvani - Olsanovska klasika. Podstatne je, ze se nad duvodem pomerne velkeho zvyseni latence oproti GSyncu nejak hloubeji nepozastavili (jen ho zmerili). Kazdopadne i oni v clanku mluvi o tom, ze se data kopiruji do bufferu na Radeonu (GPU v APU), presne jak jsem rikal (takze kde presne lzu? :) ) :

    "Since this functionality relies on copying the rendered frame out of the frame buffer on the NVIDIA GPU and sending it to the AMD GPU for final output, ..."

    A to je presne ono. Geforce nebezi v zadnem FreeSync rezimu. Geforce proste posila vyrenderovane snimky do framebufferu Radeonu a to tak rychle, jak je dokaze renderovat. O synchronizaci se stara Radeon sam - tzn. posila na monitor jen hotove snimky a posila je tam v dobe, kdy jsou dokoncene (pokud se na ne ceka). To eliminuje veskery tearing, ale tezko to muze odtranit vsechny formy stutteringu. Dokazu si predstavit, ze jestli Radeon pozna, ze uz dostal od Geforce cely snimek, dokaze VBR odstranit i nektere formy stutteringu (kdyz je spozdeni snimku mensi, nez standartni doba mezi refreshi brazovky), ale rozhodne ne vsechny, protoze nema zadny dalsi kontext (metadata od Geforce GPU).

    Radeon v tomhle pripade funguje jen jako dost osekana verze GSync modulu. A je to Radeon, ktery zprostredkovava FreeSync, ne Geforce. Geforce jen dodava data. Zadna schovana podpora FreeSyncu na Geforce neni. Kdo to tvrdi, dela ze sebe jen blbce.

    Na druhou stranu je to ale vyhoda - protoze Geforce funguje jen jako zdroj dat, nemuze to Nvidia nijak upravit v ovladacich (maximalne muzou zakazat spolupraci s Radeon grafikama obecne, coz se asi nestane).