Já jsem došel k závěru, že neexistuje monitor, který bych chtěl, podobně jako neexistuje základní deska, procesor, grafická karta, apod. kterou bych chtěl. Nevyrábí je. Stačí se podívat do obchodů. Nakonec ale něco koupím, ale je to vždy těžký kompromis. Možná by bylo lepší nevědět vůbec nic o HDR, apod.. a koupit si první pěkný monitor, u kterého se člověku "rozzáří oči" a pak už jen hrát a hrát a hrát... :-))))
Windows podporuje otevreny standard HDR10, stejne jako nvidia a amd (intel myslim od kaby lake). problem je v panelech. Dneska je vetsi problem koupit monitor s nativne 8bit panelem nez pred peti deseti lety. A na HDR potrebujes minimalne nativne 10bit panel. Asus i Acer vsadily na AUO panel, ktery je jako prvni schopen nejen hdr, ale i 144Hz. Zvhledem k tomu, jakej nekvalitni srot dodaval AUO do predchozich nejdrazsich premiovych Asus gsync monitoru, neni divu ze ma problemy to vubec vyrobit.
Musim upozornit, ze bitove hloubky 10 - 14 bitu se pouzivaly jeste v dobe, kdy jedine rozhrani ktere to umelo bylo analog a SDI. Takze pro problemy s ovladaci a OS neni zadny duvod. To je praxe.
HDR10 pouze definuje balik obvyklych vlastnosti jako pocet bitu na pixel, barevny prostor a nekolik parametru monitoru ktere musi umet monitory vracet do systemu. Nic noveho, jen se tomu souhrnne rika HDR10.
Jenze chybely dostupne panely. U analogu to nebyl problem, ale 10+bit panely byly dosud vyhrazene profi sfere. Mozna jenom diky hdr TV se dostanou i do PC.
Tím jsem chtěl říct že HDR nefunguje a není pro něj žádný obsah. Nepočítám pár těch šťastlivců co jim HDR funguje a pár těch her. Tedy spíše jedna ME:Andromeda.
HDR není momentálně konzumní záležitost. Jsou to jen vyhozené peníze za něco co by mohl možná v budoucnosti fungovat.
Osobně bych se jako výrobce monitorů snažil eliminovat motion blur. Tedy ULMB, LightBoost, apod.
ULMB bohužel nefunguje s adaptivním stmíváním, jelikož to používá stmívání podsvitu (blikání), což by se asi dalo teoreticky udělat, ale muselo by se podsvícení synchronizovat s každým obnovením a okamžitě měnit jas kvůli kompenzaci těch bliků. Dokud někdo něco tak šáhlého neimplementuje, tak je ULMB nekompatibilní s G-Sync/FreeSync.