"Na současném kurzu totiž s největší pravděpodobností skončí jako PhysX akcelerované přes GPU. Tedy jako zajímavá funkce exkluzivní grafickým kartám AMD, avšak využitelná maximálně v hrstce her."
ta "hrstka" obnáší už 15 nových připravovaných her s podporou Mantle a další mají být oznámeny v listopadu ... Kolik her z GPU akcelerovanou verzí physXu vyšlo za poslední 2 roky ?
edit kvůli Samanovi, který evidentě nechápe o čem je řeč :)
Od MS se to dalo čekat, přece nepůjde proti DX. Sony by to možná mohlo podporovat, ale z principu do toho asi nepůjde.
Ještě by mě zajímalo vyjádření NVIDIE a Intelu. Já aspoň do teď nevím jak moc low-level Mantle je, a jak moc je svázán s GCN. AMD sice dovoluje implementovat Mantle, ale je otázka, jestli to má pro ostatní výrobce výkonostní smysl.
Lukáši, tenhle článek je poněkud zavádějící. Pokud vím, tak AMD nikdy netrvdilo, že Mantle bude v jakékoli konzoli. Dokonce to netvrdil ani Anand ve svém článku. AMD tvrdilo, a je to i na tom slidu tvé newsky patrné, že Mantle je záležitostí PC. Anand pouze spekuloval o tom, že Mantle není ničím jiným, než přeneseným nízkoúrovňovým API DX z Xboxu do PC, a tahle teorie dosud vyvrácena nebyla.
Tady je objasněno co je Mantle a k čemu se má používat.
http://community.amd.com/community/amd-blogs/amd-gaming/blog/2013/10/17/the-four-core-principles-of-amd-s-mantle
Mne sa to moc nezdá. :-) Ale rátal som do toho aj nový COD a Batman Origin čo vídu do mesiaca (bral som to za minulý a tento rok). Počítal som s týmito hrami: Borderlands 2, Batman - Arkham City, Batman - Origin, Hawken, Warframe, Planetside 2, Rise of Triad, Metro 2034, nový XCOM a COD.
Já bych s hodnocením počkal, až kolik z těch oznámených Mantle nějak úspěšně skutečně využije. Pokud si pamatuju, tak v době největší propagace PhysyX@GPU se oznamovalo her rovněž mraky, ovšem jen u mála z původně plánovaných projektů byl pak skutečně nějak využit. V tomhle si myslím je situace dost analogická a očekával bych i stejné opadnutí zájmu, obzvlášť když se tedy v next-gen konzolích Mantle nekoná. To by totiž mohlo skutečně k tomu širšímu přijetí přispět, takhle mám spíš dojem, že to bude odsouzeno k podobnému osudu. Tedy jistě zajímavé, někde i skutečně přínosné, v celku však spíš jen jako technologická marketingová prezentace.
@webwalker: to je sice pravda, ale tím že je GCN ve všech konzolích a že AMD zmiňuje ve slajdech Mantle jako "cross-platform" a v několika interview mluvili a "easy portability" , tak to nám zavdává důvod se domnívat, že to bylo míněno ve vztahu ke konzolím a např. snadné portaci her z XBone na PC.
To je právě pouze ta hantýrka. Jak se tu píše, AMD popisuje Mantle jako vývojové prostředí "podobné" konzolím na PC a ne pouze jako nízkoúrovňové API.
MS má samozřejmě pravdu v tom, když tvrdí, že žádné Mantle v xboxu není, ale to AMD ani nikdy netvrdilo. My můžeme spekulovat pouze o tom, že Mantle API obsahuje stejnou/podobnou funkčnost jako nízkoúrovňové API na xboxu, protože sdílejí a obsluhují stejnou uarch GCN.