Svět mobilů letos kvůli obavám z koronaviru přišel o konferenci MWC. Totéž postihlo i Game Developers Conference. Akce, na níž se již 31 let v Kalifornii scházejí (nejen) herní vývojáři z celého světa, se měla konat v druhé polovině března. Organizátoři ale v pátek oznámili, že GDC se odsouvá na neurčito a mělo by proběhnout někdy v létě. Pokud se ovšem epidemie Covid-19 uklidní.
Organizátoři do poslední chvíle tvrdili, že se akce uskuteční ve standardním termínu, jenže významní účastníci se začali sami odhlašovat. Nejprve to vzdaly společnosti Sony a Facebook (Oculus), pak se ale přidaly i Microsoft, Epic Games, Unity, EA a další. Bez nich nemá smysl akci podobného rozsahu pořádat. Organizátoři budou návštěvníkům vracet vstupenky, návštěvníky ale čekají jiné starosti se stornováním letenek a ubytování, které se často neobejdou bez poplatků. Navíc bude třeba celou logistiku naplánovat na léto s rizikem, že akci opět může něco zabránit.
TIP: Koronavirus ochromí i IT průmysl, už má první „oběti“
Uspořádat GDC má ovšem subjektivně větší význam než u MWC. Na GDC je primárně odborná konference provázená přednáškami a workshopy, na nichž si firmy vyměňují zkušenosti a ukazují nové technologie. Vývojáři her přijdou do styku s novými nástroji, dohodnout smlouvy s hardwarovými výrobci atd. Tady lze osobní kontakt těžko zprostředkovat přes internet, byť například Microsoft slíbil, že řadu přednášek nakonec skutečně připraví formou živého videa.
Na GDC se ale často prezentují také novinky, které se přímo dotknout spotřebitelů. Nvidia loni promluvila o ray tracingu na starších GeForce. Google odhalil streamovací platformu Stadia. A Epic Games mluvil o silné ofenzivě proti Steamu. Letošní ročník mohl být o to zajímavější, že na podzim přijdou nové konzole, od AMD se čeká highendová karta a Intel chtěl promluvit o své architektuře samostatných GPU. K odhalením ale pochopitelně může v původních termínech nakonec dojít, avšak ve skromnějších podmínkách na zvláštních akcích či rovnou online.