GeForce GTX 465 v Crysis Warhead v nastavení Enthusiast s 4× MSAA (?!) a rozlišení 1920 × 1200 px na mapě Ambush předvedla takřka přesně 20 fps (což by mělo být méně než Radeon HD 5830 a je to určitě méně než GTX 285)...
... ve Far Cry 2 na stejném rozlišení v testu ranch-small s 8× MSAA potom 54,4 fps (což pro změnu má být více než Radeon HD 5870, tento test dělám v rámci zkoušení vlivu anti-aliasingu také, viz tabulka pod odstavcem či recenze GTX 470)
Far Cry 2 | GeForce GTX 480 | GeForce GTX 285 | Radeon HD 5870 | Radeon HD 5970 | GeForce GTX 295 | GeForce GTX 480 | Radeon HD 5850 |
1920 × 1200 | 112,7 | 63,3 | 88,2 | 134,1 | 60,8 | 91,4 | 75,1 |
2× MSAA | 102,2 | 58,6 | 77,8 | 118,1 | 50,5 | 82,8 | 66,4 |
4× MSAA | 95,1 | 53,7 | 68,5 | 104 | 46,8 | 76,4 | 57,7 |
8× MSAA | 79,2 | 44,9 | 53,0 | 78,1 | 45,6 | 62,2 | 45,1 |
... a nakonec v Unigine Heaven 2.0 s 4× MSAA a hlavně teselací na hodnotě
Extreme průměrně 18,8 fps.
V asijském testu nikdy nechybí alespoň jeden 3DMark, tentokrát se však dozvídáme celkem podstatný údaj z posledního Vantage: GPU score v nastavení Extreme (1920 × 1200 px, 4× MSAA) činí 5488. Opět můžete porovnat s našimi měřeními (GPU skóre v nastavení Extreme není příliš ovlivněno zbytkem sestavy.
Jestli měl tento únik nějaký opravdu kladný přínos, pak je to potvrzení pracovních frekvencí (607/1215/3206 MHz pro jádro/SP/paměti efektivně), počtu stream procesorů (352), velikosti paměti (1024 MB) a šířky paměťové sběrnice (256-bit).
Pro srovnání uvádíme parametry GTX 470 a 480:
GeForce | GeForce | GeForce | |
GTX 285 | GTX 470 | GTX 480 | |
Jádro | G200 | GF100 | GF100 |
Výrobní proces |
55 nm | 40 nm | 40 nm |
Velikost jádra |
470 mm² | ~500 mm² |
~500 mm² |
Tranzistorů | 1,4 mld. |
3,2 mld. |
3,2 mld. |
Stream
procesorů |
240 | 448 | 480 |
Takt jádra |
648 MHz | 607 MHz | 700 MHz |
Takt SP |
1476 MHz |
1215 MHz |
1401 MHz |
ROP/RBE | 32 | 40 | 48 |
Texturovacích
jedn. |
80 | 56 | 60 |
Paměť | 1 GB GDDR3 |
1280 MB GDDR5 |
1536 MB GDDR5 |
Takt pamětí |
2484 MHz |
3348 MHz |
3696 MHz |
Šířka sběrnice |
512-bit | 320-bit | 384-bit |
Propustnost
pamětí |
159,0 GB/s |
133,9 GB/s |
177,4 GB/s |
Fillrate
(pixely) |
20,8 Gpx/s |
24,3 Gpx/s |
33,6 Gpx/s |
Fillrate
(textury) |
51,8 Gtx/s |
34 Gtx/s |
42 Gtx/s |
FLOPS (single precision) |
1063 GFLOPS |
1089 GFLOPS |
1345 GFLOPS |
Max. spotřeba |
183 W | 215 W | 250 W |
Délka karty |
27 cm | 24 cm | 27 cm |
Shader model |
4.0 | 5.0 | 5.0 |
Jestliže víme, že Radeon HD 5850 představuje zhruba 90 % výkonu GeForce GTX 470, nevypadá to snad až na situace architektuře GF100 (ve srovnání s HD 5000) vyloženě sedící na bůhvíjak oslnivou kartu. Zázraky se nedají čekat ani poli provozních vlastnostní, Nvidia bude zřejmě muset svá méně povedená jádra GF100 pro GTX 465 prodávat opravdu levně. Tedy, chce-li být konkurenceschopná i v očích pokročilých uživatelů PC počítajících při nákupu se všemi známými aspekty. Ti jsou ale spíše zvědavi na skutečného nástupce úspěšných GeForce 6600 GT/7600 GT/8800 GT, tedy čip GF104 osazený snad v kartě zvané GeForce GTX 460.
Zdroj: Enet