Hlavní navigace

GeForce GTX 465 krátce otestována

17. 5. 2010

Sdílet

Zdroj: Redakce

V Číně, konkrétně na webu Enet, se objevil a hned byl také stažen minitest chystané nejlevnější Fermi. Mnoho uživatelů fór či novinkářů z webů jako Expreview anebo NordicHardware si však stihlo výsledky típnout do screenshotů anebo je rovnou uložit.

GeForce GTX 465 v Crysis Warhead v nastavení Enthusiast s 4× MSAA (?!) a rozlišení 1920 × 1200 px na mapě Ambush předvedla takřka přesně 20 fps (což by mělo být méně než Radeon HD 5830 a je to určitě méně než GTX 285)...

... ve Far Cry 2 na stejném rozlišení v testu ranch-small s 8× MSAA potom 54,4 fps (což pro změnu má být více než Radeon HD 5870, tento test dělám v rámci zkoušení vlivu anti-aliasingu také, viz tabulka pod odstavcem či recenze GTX 470)

Far Cry 2 GeForce GTX 480 GeForce GTX 285 Radeon HD 5870 Radeon HD 5970 GeForce GTX 295 GeForce GTX 480 Radeon HD 5850
1920 × 1200 112,7 63,3 88,2 134,1 60,8 91,4 75,1
2× MSAA 102,2 58,6 77,8 118,1 50,5 82,8 66,4
4× MSAA 95,1 53,7 68,5 104 46,8 76,4 57,7
8× MSAA 79,2 44,9 53,0 78,1 45,6 62,2 45,1

 

... a nakonec v Unigine Heaven 2.0 s 4× MSAA a hlavně teselací na hodnotě
Extreme průměrně 18,8 fps.

V asijském testu nikdy nechybí alespoň jeden 3DMark, tentokrát se však dozvídáme celkem podstatný údaj z posledního Vantage: GPU score v nastavení Extreme (1920 × 1200 px, 4× MSAA) činí 5488. Opět můžete porovnat s našimi měřeními (GPU skóre v nastavení Extreme není příliš ovlivněno zbytkem sestavy.

Jestli měl tento únik nějaký opravdu kladný přínos, pak je to potvrzení pracovních frekvencí (607/1215/3206 MHz pro jádro/SP/paměti efektivně), počtu stream procesorů (352), velikosti paměti (1024 MB) a šířky paměťové sběrnice (256-bit).

Pro srovnání uvádíme parametry GTX 470 a 480:

GeForce GeForce GeForce
GTX 285 GTX 470 GTX 480
Jádro G200 GF100 GF100
Výrobní
proces
55 nm 40 nm 40 nm
Velikost
jádra
470 mm² ~500
mm²
~500
mm²
Tranzistorů 1,4
mld.
3,2
mld.
3,2
mld.
Stream

procesorů

240 448 480
Takt
jádra
648 MHz 607 MHz 700 MHz
Takt
SP
1476
MHz
1215
MHz
1401
MHz
ROP/RBE 32 40 48
Texturovacích

jedn.

80 56 60
Paměť 1 GB
GDDR3
1280 MB
GDDR5
1536 MB
GDDR5
Takt
pamětí
2484
MHz
3348
MHz
3696
MHz
Šířka
sběrnice
512-bit 320-bit 384-bit
Propustnost

pamětí

159,0
GB/s
133,9
GB/s
177,4
GB/s
Fillrate

(pixely)

20,8
Gpx/s
24,3
Gpx/s
33,6
Gpx/s
Fillrate

(textury)

51,8
Gtx/s
34
Gtx/s
42
Gtx/s
FLOPS (single precision)
1063
GFLOPS
1089
GFLOPS
1345
GFLOPS
Max.
spotřeba
183 W 215 W 250 W
Délka
karty
27 cm 24 cm 27 cm
Shader
model
4.0 5.0 5.0

 

CS24

Jestliže víme, že Radeon HD 5850 představuje zhruba 90 % výkonu GeForce GTX 470, nevypadá to snad až na situace architektuře GF100 (ve srovnání s HD 5000) vyloženě sedící na bůhvíjak oslnivou kartu. Zázraky se nedají čekat ani poli provozních vlastnostní, Nvidia bude zřejmě muset svá méně povedená jádra GF100 pro GTX 465 prodávat opravdu levně. Tedy, chce-li být konkurenceschopná i v očích pokročilých uživatelů PC počítajících při nákupu se všemi známými aspekty. Ti jsou ale spíše zvědavi na skutečného nástupce úspěšných GeForce 6600 GT/7600 GT/8800 GT, tedy čip GF104 osazený snad v kartě zvané GeForce GTX 460.

Zdroj: Enet

Autor článku