Pamětníci ještě pamatují "kauzu" někdy kolem roku 2000, kdy gk od ATI zjednodušovaly některé výpočty (tuším se to týkalo hlavně anizotropního filtrování a možná stínů) a internet se z toho v té době mohl potento, protože to bylo vnímáno jako podvod. No, doba nám pokročila a dnešní karty nejen že optimalizují, ale přímo dopočítávají falešné snímky a zákazníci to dokonce vnímají jako výhodu a vyžadují to.
Když to generování negeneruje problémy tak proč by to měl být problém a proč bych to neměl chtít? Pokud mám výkon na 60FPS, tak s FG můžu mít 120, s MFG až 240 FPS z toho samého HW. Na obrazovce budu mít větší smoothnes. Responsivita hry zůstane stejná, protože pořád dostávám aktuální dění ve hře ve stejné frekvenci.
Ale tady zase možná zafunguje nový Reflex 2, který když končí generování snímku, koukne na pohyb myši proti tomu co bylo na začátku generování a snímek "warpuje" do pozice, kde by se snímek měl nacházet podle toho pohybu co nastal v době generování snímku. AI pak případný chybějící kus scény dopočítá a pokusí se pro to použít ten původně vygenerovaný nebo předchozí snímky.
Pokud to buje "it just works" tak to bude bomba technologie pro kompetitivní hraní. Tohle chci fakt vidět v akci, jsem trošku skeptický k tomu co bude na tom domyšleném kousku scény.
Jenže dřív nebo později to může být tak, že budete mít 120 Hz s MFG a reálně 30 FPS.
A tím nemyslím přirozené zvýšení náročnosti her třeba za tři roky, ale nových her na v podstatě novém hardwaru...
U upscalingu se taky chvíli říkalo, že "nikdo vás nenutí si to zapínat, ale je to fajn mít jako možnost."
Jenže vývoj her se tomu přizpůsobí, takže když finalizují nastavení a vyladění hry, tak když všichni mají FSR/DLSS, tak najednou nepotřebujou zajistit, aby na minimálním vyžadovaném hardwaru hra zvládala 1080p30, stačí když dá 720p30 nebo dokonce 480p30 a 1080p bude s upscalingem. Najednou upscaling není bonus, ale standard.
No když se bude nad MFG hodně jásat, tak možná za dva roky bude standard, že bude vždycky zapnutý. Standard bude 1080p60 (takže někdo bude tvrdit jakej je to squělej pokrok, vždyť dřív byla baseline 30fps cinematických TM). Akorát že reálná frekvence bude 15 FPS.
Čili sice to může být užitečný nástroj pro některé situace, ale bohužel nejspíš nastane jeho nadužívání/zneužívání a pak je otázka, jestli to byl dobrý nápad zavádět. Proto by se mělo omezeit to juchání nad těmahle technologiema, protože to k tomu jenom přispívá/navádí.