Finanční pozadí neznáme, ale nebylo by překvapující, kdyby se nějaké „tu-máš-prachy“ neodehrálo. O AOL měl jistě zájem i Microsoft, který potřebuje silného partnera pro Bing. Ten už nedávno kompletně nasadil Yahoo, ale na tržní podíl Googlu je to stále málo.
Pokud Google opět nějaké finance investoval, částka musel být mnohem nižší než před pěti lety. Tehdy si AOL držel více než 6 % trhu a Google měl polovinu (viz data od Nielsenu), dnes si drží na americkém trhu pouze 2,4 %, zatímco Google ovládá dvě třetiny (viz data comScore).
Google bude AOLu poskytovat vyhledávací engine pro mobilní i dospělou verzi, reklamní systém, partnerství se však týká i YouTube a dalších služeb skrývajících se pod štítkem „Globas Focus“.
Tip: Miliardovou investici, akvizice a další finanční hrátky Google si můžete prohlédnout v pěkné vizualizaci.