Anglofonní verze podmínek Googlu obsahuje nový odstavec, který explicitně říká, že firma může analyzovat váš obsah včetně e-mailů, aby mohla přizpůsobovat obsah vašim potřebám. Výsledky vyhledávání a reklama budou relevantnější vzhledem k vašim zájmům, stejný postup vylepší spamový a malware filtr.
Google si přečetl můj e-mail s internetovým poskytovatelem a na jeho základě mi doporučil reklamu, která by se mi měla líbit
„Our automated systems analyze your content (including emails) to provide you personally relevant product features, such as customized search results, tailored advertising, and spam and malware detection. This analysis occurs as the content is sent, received, and when it is stored.“
Pravděpodobně jde o dozvuky loňské kauzy, kterou vyvolal spotřebitelská organizace Consumer Watchdog. Ta napadla Google s tvrzením, že porušuje listovní tajemství a není možné, aby obsah e-mailů četl a analyzoval. Jenže e-mailové servery fungují jinak. Pokud není zpráva šifrovaná a schovaná za elektronickým podpisem, server si obsah může vždy přečíst. Není to jako dopis, kde je obsah schovaný vevnitř a zvenčí je vidět pouze adresa odesílatele a příjemce. V e-mailu je rovnou vidět hlavička i tělo zprávy.
Není to problém technologický, ale etický. Skutečně je v zájmu uživatelů, aby Google nebo jiná firma personalizovala své služby tak, že bude uživatele „šmírovat“? O tom si uživatelé rozhodují sami tím, jestli danou službu budou používat, nebo ne. Nové podmínky Googlu teď jasněji definují, s čím uživatelé souhlasí.
via TNW