Singh tvrdí, že v online sféře mají náskok, Google má levnější a rychlejší servery. Microsoft navíc dělá podivné kroky. V novém systému Windows RT není balíček Office plně kompatibilní. K tomu ještě Redmondským chybí lepší provázanost služeb, čeká se na spojení sdílecí funkce SharePoint s firemní sociální sítí Yammer, kterou letos koupili za 1,2 miliardy USD.
Quickoffice pro iPad je nyní zdarma pro uživatele Google Apps
To jsou místa, kde Microsoft může ztrácet a Google získat. Singh mluví o tom, že jejich balíček je čistší a časem ověřený. Plán je údajně takový, že chtějí získat 90 % uživatelů MS Office, kteří nepotřebují všechny vyspělé funkce. Z toho bohužel není jasné, jestli myslí, že 90 % uživatelů Office nepotřebuje pokročilé funkce. Případně jestli chtějí získat 90 % z těch uživatelů, kteří pokročilé funkce nevyžadují. Dejme tomu, že pro třetinu lidí je balík Office zbytečným luxusem, nedokážou jej plně využít a Google chce právě 90 % z té třetiny.
Tak či onak, Google si v kanceláři věří. Loni zdvojnásobil počet velkých partnerů v enterprise sféře, nadále bude posilovat i funkce a kompatibilitu. I proto loni Google koupil společnost QuickOffice vyvíjející stejnojmenné mobilní aplikace pro tablety a smartphony. Její know-how využívá pro vylepšování tabulek a hlavně prezentací v Docs. Microsoft na druhou stranu rychle vyvíjí Office Web Apps a úložiště SkyDrive, aby uživatele ze stejným důvodů udržel na vlastních webech, jen aby nepřešli ke Googlu.
Zdroj: AllThingsD