Červen znamenal pro Microsoft výhru. Internet Explorer po několik let trvajícím propadání nabral druhý dech a začal stoupat. Jeho tržní podíl se opět dostal nad hranici 60 %, v červenci se růst zastavil na 60,74 %. V srpnu nicméně nastolený trend neudržel, nakonec mu patřilo 60,40 % trhu.
Současná tržní dvojka si své postavená zatím drží, ale pomalý propad v posledních měsících se zdá být neodvratitelný. Uvidíme, co s tím udělá vydání Firefoxu 4, kterého bychom se měl i dočkat do konce letošního roku. S 22,93 % v srpnu se o svou pozici zatím bát nemusí, odklon mnoha lidí ke Googlově prohlížeči je přesto více než patrný.
Chrome se daří, počet uživatelů utěšeně roste, v uplynulém měsíci ovládlo celých 7,52 % trhu. Mimochodem, dnes, 2. září, slaví teprve druhé narozeniny. Na tak mladý prohlížeč to není zrovna špatný výkon.
Ani Apple si nemůže na své Safari stěžovat, protože to vykazuje již po šesté za sebou zlepšení. Srpnovou pouť zakončilo s tržním podílem 5,16 %. Oproti tomu se musí norští vývojáři cítit jako na houpačce. Opera se totiž neustále potácí nad hranicí 2 %, s tím, že jeden měsíc povyskočí nahoru, zatímco další zase spadne o kousek dolů. 2,37 %, tolik trhu jí patřilo v srpnu.
Ze současného vývoje lze usuzovat, že se jak Microsoftu, tak Mozille nepodaří zabránit pádům jejich prohlížečů. Alespoň do vydání Internet Exploreru 9 a Firefoxu 4. Oba chystané browsery vypadají slibně, pokud se však ani jim nepodaří ztrátě tržních podílů zabránit, budou sbě společnosti potřebovat malý zázrak. V relativně blízké budoucnosti, řekněme do dvou let, by mohlo Chrome vytlačit ohnivou lišku z druhé pozice.
Zdroj: Net Applications