Hlavní navigace

Google: Lidé více klikají na reklamy ve vyhledávači, ale méně na webech

24. 4. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Google zveřejnil výsledky hospodaření za první čtvrtletí roku 2015. Firma v něm utržila 17,3 miliardy dolarů (12% meziroční nárůst). Zisk ale roste pomaleji, oproti stejnému období loňského roku šel nahoru jen o 4 %.

Primárním zdrojem příjmů je stále reklama. Na inzerci Google utržil 15,5 miliardy, zbylých 1,7 miliardy má na svědomí přímý prodej produktů a služeb. Reklamní příjmy Google dělí do dvou skupin. Ty, na kterých vydělává přímo na svých webech (vyhledávač, YouTube apod.), jsou důležitější a do kasy přinesly bezmála 12 miliard. Reklama na webech partnerů dělala v uplynulém čtvrtletí 3,5 miliardy.

 

Googlu znovu potvrdil trend, že lidé více klikají na reklamy (počet prokliků šel meziročně o 13 % nahoru), ale jejich průměrná cena klesá, letos o 7 %. Na vině jsou mobily, kde je reklama levnější. Zajímavé také je, že zatímco na webech Googlu přibylo 25 % prokliků ve srovnání s rokem 2014, na webech partnerů je jich o 12 % méně.

Na účtech Googlu bychom aktuálně našli 65 miliard dolarů. Co do lidského kapitálu Google zaměstnává 55 000 lidí.

Zdroj: Google