V sekci her na Google+ už nenajdeme hry Bejeweled Blitz, Diamond Dash, Bubble Island (PopCap/EA) ani Monster World (Wooga), které přišly hned v první vlně loni v srpnu. Wooga přímo řekla, že na Facebooku mají větší ohlas a počet aktivních hráčů. PopCap, resp. nový majitel EA, se prý chtějí soustředit na nové díly Bejeweled, ale z Google+ odejít nechce, Google je prý důležitým partnerem.
Google+ má podle odhadů přibližně 150 milionů aktivních uživatelů, Facebook přes 900 milionů. Obě herní společnosti mají jen na Facebooku okolo 40 milionů aktivních uživatelů za měsíc a v oblasti her je poráží jen King.com (51,7 mil.) a Zynga (255 mil.). Úspěch na Facebooku ale neznamenal automaticky úspěch na konkurenční síti.
Přitom pro vývojáře je Google+ atraktivní platforma, i když ji Google ještě neotevřel pro všechny. V rámci výdělků si Google nechává jen 5% provizi, zatímco Facebook bere rovných 30 %. Jenže hráčům je ekonomická stránka věci ukradená a vývojáři budou podnikat raději v místě s nižšími příjmy, kde ale díky počtu uživatelů vydělají více. Přitom se Google hodně snaží. Ikonka s hrami je na viditelném místě, vedle stream příspěvků zase neustále vidíte herní tipy, když „potřebujete pauzu“. Facebook hry tolik nevnucuje.
Co vy? Hrajete na Facebook či Google+? Vnímáte nějaký rozdíl ať už v komunitě nebo množství titulů?
Zdroj: AllThingsDigital