Až dva roky po šílenství jménem Pokémon Go si v Googlu uvědomili, jaký potenciál mají jejich mapová data. Že moderní hry se mohou odehrávat v reálném prostředí všude kolem nás. Ony dva roky však nezaháleli, ale rovnou vytvořili API a prostředí pro engine Unity, na kterém mohou tvůrci programovat nové hry využívající rozšířenou realitu.
Google herním vývojářům zpřístupní také přes 100 milionů budov z celého světa, které má vymodelované ve 3D. Dostanou tak například kompletní plastickou mapu New Yorku, kterou mohou libovolně otexturovat, aby metropole zapadla do žánru sci-fi, fantasy apod. Vývojáři budou moci využít i rozhraní ARCore, které se na smartphonech stará o přesnou lokalizaci v prostoru a zasazení virtuálních objektů do skutečného prostředí.
Prozatímní plány Googlu počítají primárně s mobilními AR hrami. První tituly využívající nové rozhraní budou Jurassic World Alive, Ghost Busters World a The Walking Dead. Zjednodušeně řečeno jde o variace na Pokémon Go v jiných (filmových) kulisách. Všechny možnosti mapových technologií určených pro hry Google ukáže příští týden na veletrhu GDC v San Francisku.