Za takové prvky bude firma srážet webům hodnocení | Fota: Google
Další oznámená změna je ale zajímavější. Google si posvítí
na rušivé prvky, které překrývají obsah a znemožňují snadno prohlédnout hledaný
obsah, byť ten se pod těmito prvky nachází. Hovoříme tedy o plovoucí reklamě na webech, někdy jsou
takto používány i jiné než reklamní prvky. Proto Google upřednostní weby, kde
lze nalézt podobný obsah, ale bez prvků výrazně narušujících uživatelský
zážitek.
Podle internetového giganta je zkrátka na mobilech těžší s takovými
prvky bojovat, proto zatížené stránky ohodnotí hůře a nezobrazí je na telefonech
nutně na prvních místech. K aplikaci nového kritéria hodnocení dojde 10. ledna 2017. Google nebude
stránky znevýhodňovat např. při zobrazování informačních pruhů o využívání
cookies, přihlašovacích dialogů tam, kde obsah není veřejně přístupný, projdou rozumně
velké reklamní pruhy atp. Nepůjde tak o model „buď všechno, nebo nic“, hodnocení
bude chytré.
Tyto prvky nebudou mít na hodnocení vliv| Fota: Google
Zdroj: Official
Google Webmaster Central Blog via Neowin