Hlavní navigace

Google na mobilech brojí proti plovoucím reklamám. Weby za ně bude trestat

24. 8. 2016

Sdílet

Zdroj: Redakce

Google chce dále zlepšit hledání na mobilech. Už dříve zavedl např. štítky označující weby, které jsou pro malé obrazovky uzpůsobené. Podle firmy dnes požadavkům na takové označení odpovídá 85 % ze všech webů ve výsledcích vyhledávání na mobilech. Proto si myslí, že už tato značka potřeba není, a tak ji už dále nebudeme vídat. Interně ovšem splněné nároky budou mít vliv na řazení výsledků.

Za takové prvky bude firma srážet webům hodnoceníZa takové prvky bude firma srážet webům hodnoceníZa takové prvky bude firma srážet webům hodnocení
Za takové prvky bude firma srážet webům hodnocení | Fota: Google

Další oznámená změna je ale zajímavější. Google si posvítí
na rušivé prvky, které překrývají obsah a znemožňují snadno prohlédnout hledaný
obsah, byť ten se pod těmito prvky nachází. Hovoříme tedy o plovoucí reklamě na webech, někdy jsou
takto používány i jiné než reklamní prvky. Proto Google upřednostní weby, kde
lze nalézt podobný obsah, ale bez prvků výrazně narušujících uživatelský
zážitek.

Podle internetového giganta je zkrátka na mobilech těžší s takovými
prvky bojovat, proto zatížené stránky ohodnotí hůře a nezobrazí je na telefonech
nutně na prvních místech
. K aplikaci nového kritéria hodnocení dojde 10. ledna 2017. Google nebude
stránky znevýhodňovat např. při zobrazování informačních pruhů o využívání
cookies, přihlašovacích dialogů tam, kde obsah není veřejně přístupný, projdou rozumně
velké reklamní pruhy atp. Nepůjde tak o model „buď všechno, nebo nic“, hodnocení
bude chytré.

MMF24

Tyto prvky nebudou mít na hodnocení vlivTyto prvky nebudou mít na hodnocení vlivTyto prvky nebudou mít na hodnocení vliv
Tyto prvky nebudou mít na hodnocení vliv| Fota: Google

Zdroj: Official
Google Webmaster Central Blog
via Neowin