"RV7 má podporovat upscling DLSS"
Pozor, to je v podstatě kachna, vzniklo to nepochopením.
Pokud vím, tak je to o tom, že AMD (ale Nvidia určitě taky) budou podporovat toho: https://www.cnews.cz/windows-dostaly-rozhrani-pro-ai-aplikace-ve-stylu-directx-pro-gpu-specialni-hardware/
Což je API ve stylu DirectX pro používání neuronových sítí/strojového učení (tj. tzv. umělá inteligence) ve Windows v různých programech, s akcelerací na těch GPU. Ale je to jenom to API, poskytnuté výojářům aplikací, nic víc, nic miň.
To není žádná alternativa DLSS ani tam v tom rozhovoru nikde nebylo řečeno, že něco takového chystají. Jenom si někdo zaspekuloval, že by se to API mohlo k vyvinutí něčeho takového použít, ale že by to byla alternativa DLSS samo o sobě, to je IMHO dost hrubé neporozumění.
Jinak AMD by asi mohlo nějaký GPU-akcelerovaný lepší upscaling třeba i s těmi neuronovými sítěmi (s použitím FP16/INT8 instrukcí?) udělat jako odpověď na DLSS, ale jestli to udělají, tak to třeba ani nemusí používat tohle DirectML/WinML, může to běžet interně v rámci ovladačů. Takový algoritmus by se asi hodil v konzolích, kde se upscaluje často (i když tam by to zase mohl řešit specializovaný hw blok, ne GPU shadery), takže jako určitě to přijít může, ale tahle zpráva není důkaz, že by se něco takového chystalo.