V nadcházejících týdnech Google opět redesignuje výsledky vyhledávače. Změny se dotknou zobrazení zpráv na desktopu, u mobilní verze k úpravě došlo v květnu. Google tvrdí, že v novém designu dá jména vydavatelů/médií na prominentní místo a že články budou organizovány přehledněji.
Jak to bude vypadat v praxi? Místo hromady textových odkazů se na stránku vejde jen několik článků. Ty všechny budou mít velký ilustrační obrázek, pod tím název a ikonku webu, titulek článku a dobu vydání. Viz srovnání v naší galerii.
TIP: Google opět redesignoval vyhledávač. Je přehlednější
V praxi to ale také znamená, že se na stejný prostor vejde méně článků a Google logicky upozadí některá média. Změna navíc evidentně stále neřeší problém, na který si stěžují evropští vydavatelé – že Google bez placení využívá jejich obrázky, titulky a perexy. Problém se paradoxně ještě prohloubí, protože obrázky budou větší, zprávy budou nápadnější a uživatelé možná tím spíš na odkaz nekliknou, protože se to hlavní dozví už z velkého nadpisu.
https://twitter.com/GoogleNewsInit/status/1149379937142317056
S redesignem se navíc ztratí důležité funkce pro samotné vyhledávání. Zadaná klíčová slova nejsou ve výsledky zvýrazněna tučně jako doposud. A odkazy na zprávy jsou vedeny černé barvě, nikoliv tradiční modré. To také možná znamená, že černé zůstanou i po navštívení stránky, zatímco dnes odkazy návštěvě zfialoví. Tím uživatel pozná, že už na stránku dříve kliknul.