Facebook loni přišel s novou vychytávkou. Pokud jste sdíleli odkaz na stránce, která obsahovala nějakou větší fotografii, síť si ji zkopírovala k sobě a zobrazila ji ve velkém náhledu přes celou šířku příspěvku. Facebook vycházel ze zkušeností, že uživatelé více reagují (komentují, lajkují a sdílejí) na příspěvky, které obsahují výrazný grafický prvek. A touto změnou povýšil odkazy tak, že mohou „konkurovat“ fotografiím a videu.
Sdílení odkazu na Googlu+, Twitteru a Facebooku
To samé nabízí i Twitter, ale v menším měřítku. Obrázkové náhledy jsou dostupné jen u vybraných stránek, ale například u sdíleného videa z YouTubu ihned ukáže celý přehrávač.
Se stejnou funkcí jako konkurence teď přichází i Google+. Pokud budete sdílet odkaz na stránku, G+ si z ní může vytáhnout velký náhledový obrázek. Výsledek je prakticky stejný jako u Facebooku. Na zdi nejdříve uvidíte příspěvek uživatele, který odkaz sdílel, pak velký obrázek, pod ním nadpis, adresu a krátký perex. Také cíl Googlu je stejný – vyprovokovat uživatele, aby více reagovali. Příspěvku s velkou fotkou si rychleji všimnou a je větší šance, že k němu napíšou komentář, kliknout na +1 nebo jej budou dále sdílet.