Zažíváme klimatickou krizi a aktuálně některé státy spřádají plány na to, aby vydávaly nulové emise. Více investovat do ekologičtějších přístupů chce také Google. Firma publikovala své závazky vůči udržitelnosti a vyplývá z nich, že v roce 2020 všechny dodávky z a do jeho obchodů budou vydávat nulové uhlíkové emise. (V Česku Google svůj obchod neprovozuje, měnící se klima si nicméně na státní hranice nehraje.) Dále hodlá ve všech svých hardwarových produktech používat recyklované materiály, a to od roku 2022. Není však jasné, kolik recyklovaných materiálů musí být použito, v praxi firma příslib pravděpodobně bude schopná naplnit i zanedbatelným procentem. Už v letech 2017 až 2018 se při dodávkách produktů uhlíkové emise Googlu podařilo snížit o 40 %. Z recyklovaných plastů vyrábí už termostaty Nest. V roce 2017 pak firma dosáhla toho, že jsou její datacentra ze 100 % poháněna energií z obnovitelných zdrojů a díky optimalizacím se jí daří zvyšovat efektivitu provozu. Právě provoz datacenter je obecně energeticky náročný a počítá se s tím, že požadavky na jejich provoz nadále budou růst. Právě datacentra jsou pro běžného člověka neviditelným spotřebičem, jehož využívání si ale vybírá svou daň. [caption id="attachment_149403" align=
Zdroje: blog The Keyword | The Shift Project