Sotva Google upravil vzhled výsledků a už jeho vyhledávač vypadá zase trochu jinak. Kdo dnes „googlil“ něco na počítači, možná si všiml, že v liště pod vyhledávacím polem se u filtrů objevily nové ikonky. Ty charakterizují, jestli vyhledáváte zprávy, videa, obrázky, místo na mapě, produkt v e-shopech atd.
Google měl u těchto filtrů ikonky naposledy někdy před osmi lety. Od té doby ale vzhled stále zjednodušoval, ne vždy to ale pomohlo přehlednosti. Aktuální novinka je dostupná pouze na desktopové verzi vyhledávače. Na mobilech ani tabletech (s mobilním/responzivním webem) ikonky nejsou. Možná ani nebudou, protože zaberou cenné místo a Google by musel více položek schovat do rozbalovacího menu.
https://twitter.com/searchliaison/status/1136739062843432960
Kromě vizuálních změn Google zasáhl i do motoru celého vyhledávače. Před týdnem oznámil, že chce lidem nabídnout rozmanitější výsledky, takže už obvykle zobrazí maximálně dva odkazy vedoucí na stejný web. Ve výjimečných případech ale bude odkazů i více a stejně tak se jako různé weby mohou jevit ty, které běží pod jinou subdoménou (např. photos.google.com, drive.google.com).
TIP: Blokátory reklam pro Chrome dostanou ránu. Výjimkou budou podniky
Nesouvisející novinkou je také tzv. June 2019 Core Update. Google opět sáhl do vyhledávacího/třídícího algoritmu, který se stará o relevantní zobrazení výsledků. To obvykle nadělá vrásky na čele webmasterům, neboť to může jejich odkazy odsunout z viditelných pozic někam do pekla (tedy na druhou a další stránky vyhledávače). Search Engine Land tyto změny pravidelně sleduje a reportuje významné fluktuace. Kvůli červnovému zásahu například skončí finanční web CCN, který se specializuje na kryptoměny. Ze dne na den mu návštěvnost spadla o dvě třetiny, a denní příjmy z reklamy tak poklesly o více než 90 %.