Záměr? Běžné výsledky i reklamy vypadají na Googlu stejně

27. 1. 2020

Sdílet

Google po měsících testování upravil vzhled vyhledávače na počítačích. S ním experimentuje pravidelně, ale teď dospěl do stavu, kdy už je vizuálně velmi těžké odlišit organické výsledky a reklamu. Problém je hlavně u anglofonní verze vyhledávače, kde je inzerce odlišena jen dvoumístným slovem Ad. Na stejném místě se přitom u běžných neplacených výsledků zobrazuje favicon webu (ikonka, kterou vidíte i v záhlaví prohlížeče). Má stejnou velikost a často ji také tvoří jen písmeno. Jiný rozdíl ve výsledcích není. Sama firma již registruje kritiku od odborníků i běžných uživatelů a slibuje, že s výsledky ještě bude pracovat. Některým uživatelům tak favicony již zmizely. Současným cílem Googlu prý bylo pouze sjednotit vzhled na mobilech a počítačích. Uživatelé ovšem nekritizovali nejednodnost designu, ale to, že reklamy splývají. Ostatně zrovna nedávno vyšel nový průzkum Brand Variety, z něhož vyplývá, že 63 % Američanů vůbec nechápe, jak jsou výsledky ve vyhledávačích řazené a 31 % dotázaných si myslí, že odlišený reklamy a organických výsledků je nedostatečné.

U Googlu přitom ještě před sedmi lety měly reklamní pozice béžový poklad, takže se je s běžnými výsledky nedalo splést. Pozdě se místo toho v řádku s URL objevilo jen slovo Reklama na žlutém pozadí, i tak ale odlišení bylo výrazné. Donedávna pak Google inzerci na stejném místě označoval zeleným písmem (stejně jako URL) se zeleným obdélníkem okolo.

ICTS24

TIP: Tyhle vyhledávače vám Android nabídne jako alternativu pro Google

Dnes už URL není zelené, ale šedé. Nápis Reklama nemá žádný rámeček ani podklad, jen je tučný. A samotný řádek s URL či drobenkovou navigací se již nenachází pod nadpisem stránky jako dřív, ale nad ním. Historii zobrazení reklamy na Googlu najdeme v naší galerii.