Buzz, Jaiku, Wave, Orkut, Schemer, Spaces, Google+… Veškeré snahy Googlu vytvořit konkurenci pro Facebook, Twitter nebo Instagram ztroskotaly. Neúspěchy ale americkou firmu ještě neotrávily natolik, aby se vývoje vlastní sociální sítě vzdala. Naopak. Jak si všimli redaktoři Android Police, firma momentálně testuje novou síť Shoelace (tkanička).
Na rozdíl od zmiňovaných soupeřů se ale nesnaží spojit stávající přátelé, ale naopak pomoci najít nové. Tvůrci o Shoelace mluví jako o hyperlokální síti spočívající v tom, že se lidé žijící poblíž budou střetávat při oblíbených aktivitách. Někdo bude hledat lidi na fotbal, běhání nebo bowling, další na společné vaření, návštěvu kina, venčení psa atd. Cílem je tedy spojit lidi se stejnými zájmy, a případně pak posunout vztah na další úroveň.
TIP: Mapa sociálních sítí: Facebook dobyl západ, víc už vyrůst nemůže
Služba momentálně funguje jen v New York City a ještě jde o uzavřený betatest. Shoelace mimochodem poběží jen na mobilech (Android a iOS). Za vývojem stojí inkubátor Area 120, experimentální skupina uvnitř Googlu, která na obdobných projektech dělá v oněch 20 % pracovní doby, kdy se zaměstnanci mohou zabavit čímkoliv. Takovými bokovkami byly v minulosti i Gmail, Mapy nebo Adsense, dnes klíčové součástí Googlu. Uspěje i Shoelace?
TIP: Dítě v síti je kniha, kterou si musí přečíst každý rodič [recenze]
https://www.mixcloud.com/Cnews/cnews-fm-220-produkty-od-googlu-mizí-herní-obchody-přibývají/
via Android Police